Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков относно влаковата катастрофа край Драгоман. Доказа се и вината на двама от машинистите заяви Цветков – това са машинистът на дизеловия локомотив, който е минал няколко минути преди сблъсъка по линията, както и машинистът на служебния влак на БДЖ, който е тръгнал на червен сигнал. От вчера машинистите са освободени от работа.

По-рано тази седмица трима диспечери бяха уволнени. Те са сбъркали технологичната последователност на това, което е трябвало да правят.
Международният влак от Белград за Турция с 90 пътници и служебен влак се сблъскаха челно малко преди 08.00 часа в понеделник на изхода от гара Драгоил в района на Драгоман.
При удара бяха ранени 26 души, които са без опасност за живота.

Тръгнал на червено, защото така му било по разписание. Толкова много нарушения съчетани на едно, ето до какво доведоха, категоричен бе Цветков. В екстремна ситуация понякога човек не реагира по най-добрия начин.

Нашата система за регулиране на движението на влаковете е полуавтоматична, в България няма изцяло автоматична система за регулиране на влаковете. Засега имаме само една линия, на която има такава съвременна система за сигнализиране – това е участъкът на Първомай, поясни транспортният министър. Субективен фактор няма там, пълна автоматика. Над 1,2 млрд. лева струва такава система, това не е по силите на министерството и на оперативната програма "Транспорт", каза Александър Цветков.