Това съобщава "Труд", според който, ако искат да използват своите 148 устройства, пътните полицаи у нас ще трябва да поддържат в изправност досегашните си автомобили "Опел".

Информацията за проблема е потвърдена от шефа на "Пътна полиция" старши комисар Бойко Рановски.

Многократно пътните полицаи пробвали да монтират обектива TFR1-M на предното или на задното стъкло на КИА. Но поради различния кварцов състав на стъклата и наклоните, под които се пречупва светлината, снимките ставали мътни.

Източници от КАТ добавиха, че преди години производителите на мобилните радари TR4D и камерите им TFR1-M са съобразили техните параметри с използваните тогава патрулки. А когато миналата година МВР купувало новите автомобили, никой не се сетил, че може да се появи несъответствие.

Патрулните автомобили КИА бяха купени като част от обществена поръчка за 27 млн. лв. Тя приключи през август м.г. по времето на вътрешния министър Румяна Бъчварова.

"Да, има такъв проблем"

По договора службите на КАТ в страната трябва да получат общо 278 патрулни автомобила. Те ще пристигат на няколко транша и ще бъдат пускани по пътищата след пълното им оборудване.

"Да, има такъв проблем със стъклата. Но не е само тази причината, за да не се монтират вътре камерите. Новите автомобили имат ербег и ако той се отвори, камерата може да удари лошо нашия служител в главата - каза пред "Труд" старши комисар Бойко Рановски. - При такава опасност не можем да монтираме камерата вътре в патрулния автомобил."

Той похвали качествата на новите патрулни коли, но не отрече, че 148-те камери ще останат на доизживяване на старите.

"Има и варианти камерата да бъде слагана на предния капак или на покрива на автомобила, като устройството само се включва в тях", каза още старши комисар Рановски.