Намерението е да се установи съответствието на предоставената върху етикетите информация с реалното съдържание на продукта, предаде БГНЕС.
Жечко Димитров, който е ръководител на лаборатория за изпитване на храни обясни, че резултатите ще станат ясни до 2 седмици.
Комисията за защита на потребителите е възложител на анализите по три показателя: белтъчини, мазнини и наличие на растителни мазнини.
От там обясниха, че са го направили, заради излезлите информации преди седмици за качеството на сиренето, което се продава у нас.
А иначе потребителят трябва да има информация за основните показатели дори и в насипните сирена, които се продават на пазара.
„Например не е допустимо един продукт да се нарече млечен ако има добавена немлечна мазнина – най-често растителна, най-често палмова. И потребителят не бива да бъде заблуждаван“, каза Димитров.
Екипът взе проби от няколко вида сирене. От всички продукти са взети по три образеца – единият от тях ще бъде анализиран, а другите два са контролни. Те остават при търговеца и в КЗП.
В случай на рекламации анализите ще бъдат повторени. След като стигнат до лабораторията тези проби се кодират и така се подават към конкретните аналитични лаборатории за изследвания.
Анализи в лабораторията могат да поръчват търговци, производители и частни лица.
Преди няколко дни Българска национална асоциация „Активни потребители” представиха резултатите от изпитване на 36 марки краве сирене на тема: „Краве ли е кравето сирене?“.
Тогава изпълнителният директор на асоциацията обясни, че сирене под 8 лв. може и да не бъде краве.
Тестът на "Активни потребители" за сиренето по марки >>
Жечко Димитров, който е ръководител на лаборатория за изпитване на храни обясни, че резултатите ще станат ясни до 2 седмици.
Комисията за защита на потребителите е възложител на анализите по три показателя: белтъчини, мазнини и наличие на растителни мазнини.
От там обясниха, че са го направили, заради излезлите информации преди седмици за качеството на сиренето, което се продава у нас.
А иначе потребителят трябва да има информация за основните показатели дори и в насипните сирена, които се продават на пазара.
„Например не е допустимо един продукт да се нарече млечен ако има добавена немлечна мазнина – най-често растителна, най-често палмова. И потребителят не бива да бъде заблуждаван“, каза Димитров.
Екипът взе проби от няколко вида сирене. От всички продукти са взети по три образеца – единият от тях ще бъде анализиран, а другите два са контролни. Те остават при търговеца и в КЗП.
В случай на рекламации анализите ще бъдат повторени. След като стигнат до лабораторията тези проби се кодират и така се подават към конкретните аналитични лаборатории за изследвания.
Анализи в лабораторията могат да поръчват търговци, производители и частни лица.
Преди няколко дни Българска национална асоциация „Активни потребители” представиха резултатите от изпитване на 36 марки краве сирене на тема: „Краве ли е кравето сирене?“.
Тогава изпълнителният директор на асоциацията обясни, че сирене под 8 лв. може и да не бъде краве.
Тестът на "Активни потребители" за сиренето по марки >>