Този петък е първият от "Петъчен бонус" в страната на изгряващото слънце. Това е кампания, подкрепяна от правителството, за да бъдат стимулирани ордите работохолици, изтощени от допълнителните часове работа, да напуснат офисите си по-рано и да отидат да харчат парите си, предаде АФП, цитирана от БТА.

През последния петък на всеки месец ще бъде възможно работното място да се напусне в 15 часа местно време. Премиерът Шиндзо Абе също е част от кампанията със следобед на зен медитация в токийски храм преди концерт.

Програмата цели да придаде сила на третата световна икономика и на второ място трябва да съдейства за промяна на досегашния начин на работа на японците, които наблягат най-вече на часовете полаган труд. Компаниите веднага се възползваха от възможността да увеличат бизнеса си.

Пивоварната Сънтори холдингс (Suntory Holdings) сложи рекламата си с надпис "Петъчен бонус" и предлага чаша бира в някои ресторанти и дори нае специален влак за алкохолни екскурзии от по четири часа.

При все това много са фирмите, в които служителите ще продължат и след падането на нощта да се трудят и с нищо няма да променят навиците си.
Според проучване, цитирано от медиите, само 3 процента от анкетираните 1603 служители са отговорили, че са засегнати от инициативата.

По-добре платените, като служителите на СофтБанк груп (SoftBank Group), ще могат да си тръгнат по-рано, без да им бъде намалена заплатата, нито отпуската им, според говорител на телекомуникационния гигант.

От април те дори ще имат право на бонус от 10 000 йени месечно (83 евро), за да ги харчат през този или някой друг ден. В повечето случаи обаче служителите трябва да предупреждават, че ще ползват един следобед или да си изваждат часове, за да имат право този удължен уикенд.

Така е в автомобилните групи Тойота (Toyota) и Нисан (Nissan). "Японците трудно вземат почивен ден, следователно трябва да създадем условия, така че всеки да излиза в отпуск", пояснява представител на работодателската организация Кейданрен.