Това заяви пред Дир.бг бившият министър на отбраната Аню Ангелов. 

- Излъчени ли бяха сигнали в една посока за националната ни сигурност след форума „Заедно в сигурността“?


- Аз силно се надявам това да е така. И както виждате изказаха се сродни мнения как трябва да се развива и се стигне до обща система за сигурността в рамките на ЕС. Това е важен въпрос, който е включен в нашите приоритети. По време на председателството ще бъде много важно и изпълнителна власт и законодателна власт и други институции, и неправителствени организации да трасираме един общ път, който да даде тласък на този въпрос. Сега много важен е и предстоящия европейския съвет, чиято тема ще е обща политика за сигурност и отбрана.

- Кой трябва да е приоритетът на правителството модернизация на армията или образование?


- Образованието е приоритет на националната сигурност. Дали най-напред ще е мотивацията на личния състав, дали е модернизацията на армията, те не трябва да се делят. Защото най-добрият начин да мотивираш някой, е да му дадеш ново съвременно перспективно средство, с което да работи.

- От къде трябва да се започне модернизацията на армията, самолетите, флотилията или сухопътните войски ?

- При всички случаи авиационният проект е най-напред и въпреки, че ще получи известно забавяне във връзка с резултатите от временната комисия в Народното събрание, аз съм сигурен, че няма да има голямо закъснение за реализацията му.

- А какъв тип самолети трябва да бъдат закупени?

- Това е въпрос, който трябва да се реши. Едно е ясно при запазване на участниците с два самолета втора ръка и един нов самолет на практика нямаше конкуренция. От техническа гледна точка решението за нов самолет е предопределено. За това няма смисъл да спорят кое е правилно и неправилно. 
Когато имате, от една страна, един нов боен самолет, от друга страна, един модернизиран стар самолет, какво състезание може да има, след като вие сте определили горната цена за придобиване един и половина милиарда лева.

В същото време цената на модернизираните машини е два пъти по-ниска от тази цена, за която говорим. Следователно няма състезание. Аз не считам, че милиард и половина, ако се наруши с един лев, то офертата трябва да отпадне от разглеждане. Трябва да се намери много по-гъвкава форма и именно в тази насока са препоръките на временната комисия към Министерство на отбраната, така да преработи проекта за инвестиционни разходи, че той да бъде приемлив и да има реална състезателност, конкуренция между нови самолети, а не е изключено да има и самолети втора ръка, които да могат да участват.