Италиански военни водолази пробиха с контролирани микровзривове 4 отвора в корпуса на пътническия лайнер, съобщи Асошиейтед прес, като се позова на говорител на италианските ВМС. Два от отворите са над нивото на водата и два са под него.

През тях спасителните екипи са проникнали във вътрешността на кораба. Телата са открити в задната част на "Коста Конкордия". Така жертвите на инцидента вече са 11. След катастрофата изчезнаха 29 души, в това число 14 германци, 6-ма италианци, четирима французи, двама американци, унгарец, перуанец и индиец. На борда на кораба е имало над 4200 пътници и екипаж.

Крушението на "Коста Конкордия" заплашва да се превърне в екологична катастрофа, тъй като силното вълнение непрекъснато блъска полупотъналия кораб в скалите и съществува опасност от него да започне да изтича гориво. В резервоарите на кораба има около 2400 тона дизелово гориво, което специализирана фирма подготвя за източване по безопасен за околната среда начин. Проучват се и възможностите корабът да бъде изтеглен на буксир извън района на акваторията на остров Джилио.

"Всъщност ние се надбягваме с времето", заявил говорителят на италианските ВМС. Около кораба непрекъснато дежурят патрули, чиято задача е да не допуснат мародери. Бреговата охрана вече намери една от "черните кутии" на кораба и е локализирала и втората, предаде ИТАР-ТАСС.

Информацията, съдържаща се в автоматичните регистриращи уреди според специалисти ще позволи да се получи пълна картина на катастрофата. При анализа на записите във вече намерената "черна кутия" експертите са стигнали до извода, че капитанът и екипажът на кораба не са подали сигнал за бедствие.

Италиански медии поместиха записи на разговори между бреговата охрана и капитана на кораба, който го напусна преди да е завършила евакуацията. От него става ясно, че капитанът Франческо Скетино се е държал като страхливец, молел е водещите спасителната операция да не го карат да се връща на кораба, давал е объркани и уклончиви отговори на въпросите, които му задавали за ситуацията, обещал е да се върне на кораба, но не го направил.

Очевидци разказаха, че взел такси и заминал, предаде ИТАР-ТАСС. Скетино сега е в затвора и ще бъде съден, включително за причиняване на смърт. Може да получи 15 години затвор.

Установено бе, че след удара нито капитанът, нито някой от екипажа се е свързал както се полага с централното командване на пристанищната служба в Ливорно. Когато датчиците там регистрирали произшествието, от Ливорно се обадили на кораба, но оттам им отвърнали, че е имало само "късо съединение" След няколко минути от пристанищната служба пак установили връзка с кораба, но капитанът пак не съобщил за сблъсъка, макар че тогава вече било ясно, че има пробойна и в кораба навлиза вода.

Във вторник Скетино потвърди пред прокуратурата, че е управлявал плавателния съд, когато той се блъсна в риф и заседна недалеч от брега, предаде ДПА, позовавайки се на италианската агенция АНСА. "Аз командвах кораба", е казал Франческо Скетино, който бе разпитван три часа от прокурори в Гросето, където се води следствието. 
Скетино отхвърли обвиненията, че е изоставил кораба. Според адвоката му той не е могъл да се върне обратно на кораба.
„В този момент корабът се е бил наклонил на около 90 градуса. Опитайте да се качите обратно на лодка, която е под 90-градусов ъгъл, без хеликоптер”, каза адвокатът Бруно Лепорат, цитиран от АФП.

АНСА разпространи любопитна подробност за една от пътничките, оцелели от корабокрушението. 30-годишната Валентина Капуано явно е късметлийка, за разлика от брата на баба си, който преди почти сто години загинал с прословутия "Титаник". Като 25-годишен той емигрирал в Англия, търсейки работа и в крайна сметка станал келнер на "Титаник". След като успяла да се спаси от наклонилия се кораб, Валентина си спомнила за семейната история, разказвана й от баба й. "Все едно преживях отново всичко". . . Беше ужасно, още не мога да се успокоя, болезнено е пак да се връщам в мислите си към това, което се случи". казва Валентина.