Най-голяма мобилизация имаше в северния френски департамент Нор и в югозападния Савоя, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Блокадите бяха вдигнати по обяд. От 6 часа сутринта местно време (7 часа българско) шофьорите на камиони блокираха с палети достъпа на камиони до тунела Фрежюс край град Модан в Савоя - основен път към Италия - принуждавайки около 230 ТИР-а да спрат.

На френско-белгийската граница филтрираща блокада беше поставена към 7.30 часа местно време на автомагистрала А22 на бившия граничен пост Менен-Реккем, предизвиквайки 10-километрово задръстване.

В протеста участваха около 200 шофьори на камиони.

Подобна акция се състоя и край Ирун в Испания, на моста на Европа в Страсбург, на границата с Люксембург и на пункта за плащане на магистрална такса в Турби близо до Монако.

Петте браншови синдиката изпратиха писмо до френския президент Еманюел Макрон с искане да се срещнат с него. В писмото те критикуват "катастрофалните последици" от изваждането на пътните превози от европейската директива, предоговорена миналия месец.

Днешните протести са част от седмица на мобилизация по инициатива на европейската федерация на транспортните работници (ETF).

Докато не бъде предоговорен въпросът за командированите работници от пътния транспорт, те ще продължават да получават поне минимално заплащане за дадената страна от ЕС, но не всички придобивки на местните шофьори (пари за храна и нощувки и други) - което беше договорено за другите сектори.

Шофьорите на камиони във Франция настояват за "равно заплащане за еднакъв труд веднага, а не след 10 години", обясни синдикален представител.

Командированите шофьори във Франция са "съвременни роби", които през уикендите живеят по паркингите при мизерни условия, изтъкват браншовите синдикати.

В същото време, когато те идват в страната при двойно по-ниско заплащане, местните шофьори трудно запазват работните си места, посочи друг синдикален представител.

Според постигнатото на 24 октомври споразумение  между министрите на труда на страните членки на ЕС, е предвидено по отношение на шофьорите на камиони да се прилага старата директива за командированите работници от 1996 г., (а не новата ревизирана директива) до влизането в сила на друга реформа на европейска директива, посветена специално на транспортните фирми, която установява правилата в този сектор.