Това се посочва в становище на Католическата църква на България за предложението за ратифициране от Народното събрание на Република България на подписаната в Истанбул на 11 май 2011 г. Конвенция на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие.

В него се казва, че така наречената Истанбулска конвенция заявява претенции за решаване на проблеми от жизнена значимост, но поражда същевременно множество противоречия и спорове в страните от Съвета на Европа и очевидно предизвиква повече притеснения и разделения отколкото да дава решения.

Следвайки устоите на Християнската вяра и учението предавано в Католическата църква, вече две хилядолетия, и още, като се позоваваме на документите, изложени от Светия престол пред 57-та сесия на Комисията по статута на жените към ООН през 2013 г., предлагаме кратко становище като настояваме народните представители съвестно да анализират не буквата, а духа на Конвенцията, предложена от Съвета на Европа, видимо подвластна на идеологически похвати, към които нашето общество проявява завидна критичност, заявяват от Католическата църква.

В предложеното от нея становище се посочва, че насилието срещу жените, децата, възрастните и хората в неравностойно положение, е обществено явление, което изисква противодействие на много нива - възпитание, образование,  институционална намеса и помощ за жертвите.

Католическата църква проповядва и работи посредством свои организации върху тези въпроси, като основна цел остава изграждането на пълноценни личности. Христовата вяра, формирала нашето общество и култура, ни е научила досега да зачитаме както всяка човешка личност, така и различията и допълването между мъжа и жената, да ценим тяхното равенство в достойнството, да благославяме съюза помежду им, водещ по естествен път до продължение на човешкия род, отбелязват от Католическата църква.

И заявяват, че предложената Конвенция не съсредоточава вниманието върху обществените проблеми, формиращи поведението на личността, а измества фокуса върху ново идеологическо предефиниране на понятието за жена и мъж, за пола като променливо социално, а не биологично явление и прехвърля отговорността за насилието върху брака, семейството, традицията.

Особено притеснение будят препоръките на Конвенцията за въвеждане на подобна идеология и прочит на проблемите в обществото, на дефиницията на самия човек, на неговия пол и формиране, в образованието и възпитанието на подрастващите, се посочва в становището.

В него се казва, че следването на основните конституционни права, като религиозните свободи и свободата на съвестта (съгласно чл. 37 от Конституцията на РБ), заедно с възпитанието и образованието на цялостно формирани личности, биха допринесли много повече за избягване на насилие над по-слабите в обществото, отколкото допускането на експерименти във формирането на ново поколение индивиди, които растат неутрални и се самоопределят спрямо динамично променящите се социални явления.

Считаме, че тежестта на идеологията в предложената Конвенция е твърде голяма и документът би бил контрапродуктивен. В тази връзка апелираме, както вече е направено от други Епископски конференции на Католическата църква в Европа, за активна позиция на българското правителство пред европейските институции за цялостно преразглеждане на Конвенцията в духа на изконните човешки и християнски ценности, се призовава в становището.

То е подписано от Христо Пройков - апостолически екзарх и председател на Епископската конференция на Католическата църква в България, от Георги Йовчев - Софийско-Пловдивски епископ, и от Петко Христов - Никополски епископ.

Вчера и Светият синод на Българската православна църква призовава Народното събрание да не ратифицира Истанбулската конвенция, тъй като с нея се въвеждат понятия, противоречащи на нашата православна вяра, национални традиции и правна система. Според Синода конвенцията е средство, което насажда чужда на нас ценностна система.