Пред журналисти той коментира, че поръчките са прекратени, защото тези обекти могат да се изградят с по-малко пари, предаде БТА.

А администраторът, който е подготвил предложенията, вероятно няма да остане на работа, допусна Борисов.

Затова съм аз, като може да се направи по-добре и по-евтино, да се намесвам, каза той.

Естествено инспекторатите съм ги пратил, за да могат да ги убедят защо така са направили. Както виждате, отиват си шефове на агенции един по един, допълни премиерът, цитиран от БНР.

„За АМ „Струма” се е явила една фирма, която сега обжалва, но изобщо никога не се е занимавала със строителство. Предполагам, че това е отмъщение. Ние, законосъобразно, така както казва закона, сме спрели и чакаме да минат процедурите", каза още Борисов, цитиран и от "Фокус".

По повод АМ „Хемус” той изтъкна, че когато прогнозната скорост е 140 км/час, радиусът на завоите е 5 км и тя се удължава. Когато между двете мантинели има 3 метра платно, тя става по-широка.

"Сега я събираме и това автоматично намалява скоростта от 140 км/час на 120 км/ч. Вече няма да има нужда от тунели, ще я направим и поне 100-150 млн. лв. ще ни останат”, посочи Борисов.

По думите му може да се отчете като грешка, че е търсена проектна скорост от 140 км/ч. За това той обвини агенцията, която е подготвяла проекта, но не уточни коя.

"Мисля, че е по-добре планината да бъде мината със 120 км/час, което ще ни спести пари. Не е нужно да ускоряваме скоростта точно в планината", каза още министър-председателят.

Преди дни той лично разпореди спиране на обществени поръчки за изграждане на автомагистрали. Освен за АМ "Хемус" и "Струма" бяха спрени и други обществени поръчки, като тази за личните документи и чистенето на летище София. За тях премиерът обяви лично от Брюксел, което породи съмнение, че това е направено под външен натиск.

Поръчките за автомагистралите се свързваха с фирми, близки до депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев. Борисов обаче заяви, че не може да ги сочи с пръст, че са лоши.


АНКЕТА: Одобряватe ли кампанията за спиране на поръчки?