Проблемът с въздействието на рекламни клипове особено за хазартни игри върху детската психика е много сериозен и се нуждае от внимание и ако трябва и законодателни промени, каза във времето за парламентарен контрол вицепремиерът Валери Симеонов.

Излъчват се реклами за хазарт, според които може да се забогатее без труд, а това е пагубно за българите, посочи вицепремиерът. С рекламата на търкането на разни билетчета всъщност се прави реклама на хазарт, каза той.

Валери Симеонов отговори на въпрос на народните представители Теодора Халачва и Георги Гьоков относно злоупотреба с деца и детски образи в рекламни съобщения и клипове.

Питането е по повод сигнал за участието на състезателка от Българката федерация по художествена гимнастика /БФХГ/ за рекламен клип на хазартна игра (билет "Шоколад"). Според депутатите, този клип подтиква хората и най-вече децата към участие в хазартни игри.

В края на февруари Национална мрежа за децата (НМД) сезира 8 институции заради телевизионната реклама. Организацията поиска спиране на рекламата и законодателни промени за ограничаване на влиянието на хазарта върху децата и младежите.

Държавната агенция за закрила на детето е изискала информация от БФХГ и от организатора на лотарийната игра. Според изпълнителния директор на фирмата в заснемането на клипа не са участвали деца. Той е предоставил копия с артисти, участници в клипа, които са пълнолетни.

Проверката на Държавната агенция продължава, тъй като не приемаме на 100 процента достоверността на тази информация и искаме от БФХГ допълнителна справка, каза Валери Симеонов.

За случая с рекламния клип са сезирани Държавната комисия по хазарт и СЕМ, посочи той.