Критиките дойдоха заради проект на промени в Закона за горивата, внесен от него и негови колеги от Обединени патриоти. Той предвижда фирмите, които търгуват, складират или транспортират горива, да минат на регистрационен режим към Министерството на икономиката. Те ще трябва да отговорят на изисквания за висок уставен капитал и да предоставят банкови гаранции, а управителите им да отговорят на образователен и трудов ценз

"Този проект е на седем министерства и 14 институции и шест години никой не смее да го внесе, това е най-антикорупционния закон", коментира пред bTV Димитров, който е бивш шеф на митниците.

По думите му по новите правила право да търгуват с горива ще имат всички, които са го правили до момента.

Според депутата от Обединени патриоти единственото ограничение за търговците на едро е, че те ще трябва да имат висше образование и 5 години стаж.

"През тях все пак минават горива за 5-6 млрд. лева", посочи той. 

Димитров обяви, че в момента има 2800 регистрирани и 7000 нерегистрирани бензиностанции. Нерегистрираните ще имат 6 месеца да го направят по новия закон. Изискванията за стаж и банкови гаранции за собствениците на бензиностанции и на камиони за горива целят да не се прехвърля бизнесът на малограмотни и малоимотни граждани, които не могат да бъдат глобени, уточни депутатът. По негови изчисления гаранцията е две кафета на ден.

"6 години седеше този закон и сега е време да се прояви смелост по време на председателството на ЕС. Ясно е, че ще има огромен натиск върху нас", категоричен бе депутатът от ОП.

Преди дни Европейската комисия стартира наказателна процедура срещу България заради горивата. Брюксел иска да променим разпоредбите си за ДДС, приложими за дружествата, търгуващи с горива, и за използването на активите на дружествата за нестопански цели.