Случката станала, докато двамата ескортирали два автобуса и бус с фенове на “Левски” от Банско към Благоевград, пише "24 часа".

Полицаите карали пред рейсовете. На отбивката край Симитли, при включване в движението по главен път Е-79, патрулната кола блъснала движещ се пред нея опел.

Катаджията шофьор за миг погледнал в огледалото за обратно виждане и в този момент блъснал опела. Неговият шофьор Кирил У. намалил скоростта и спрял, преди да се включи в главния път.
Патрулката зад него, която явно не е била на необходимата дистанция, се ударила в задницата на опела.

Щетите били минимални - спукани брони и изкривени ламарини. Въпреки това вторият катаджия веднага слязъл и написал акт на колегата си зад волана.

Заради акта виновникът получил и дисциплинарно наказание “порицание”. Мотивът е, че е нарушил Етичния кодекс в МВР, според който униформените трябва да спазват правилата за движение по пътищата, както всички останали.

Наказаният обжалва в съда заповедта на шефа си за порицанието.
Твърди, че е шофирал в екстремна ситуация и нарушението е маловажно.

Водачът на ударения опел обяснил пред съда, че няма претенции към виновния полицай, който се държал възпитано.

Колегата, съставил акта, обяснил, че дистанцията е била достатъчна.
Предната кола обаче спряла рязко.

Наказаният катаджия не е имал други катастрофи и бил за пример в дирекцията. Патрулната кола била на близо 15 г. и имала навъртени 500 000 км, но била в изправност.

Очаква се съдът да реши дали нарушението на катаджията е маловажно и трябва ли заповедта за наказанието да бъде отменена.

Вече само катаджиите ще могат да глобяват на пътя според новата стратегия, с която МВР ще бори корупцията.
Те ще спират само при масови проверки и ще записват с камера и микрофон.

Миналата седмица след скандалното клипче в интернет, което показва как пътен полицай взема подкупи, премиерът Бойко Борисов настоя да се вземат мерки, които да прекратят рекета на пътните полицаи.

АНКЕТА: Давате ли подкуп на катаджии?