"Когато се касае за травми в резултат на пътно-транспортен травматизъм не се касае за заболяване, а за увреди. И тук логично задаваме въпроса: Когато това не е заболяване, това ангажимент на касата ли е, ангажимент на министерството ли е, ангажимент на държавата ли, или ако не е на кого е ангажимент? Нашият апел е че тук трябва да се върви в посока на застраховането."

Това каза началникът на Военномедицинска академия (ВМА) генерал майор Николай Петров, който е и президент на Българското дружество по анестезиология и интензивно лечение, предаде БГНЕС.

"Дали с нарочни застраховки, дали като добавка към сега действащи застраховки, дали чрез създаване на Фонд за лечение на пострадали при ПТП. Тоест източникът трябва да бъде съвсем различен", посочи началникът на ВМА.

Той подчерта, че не можем да говорим за това, че сме недоволни че НЗОК плаща недостатъчно – това не е адресатът.

От Българското дружество по Анестезиология и интензивно лечение изнесоха информация за разходите, необходими за лечението на пострадалите при катастрофи и примери за търсене на решение.

"Гражданска отговорност" покрива ремонт на колите, но не и на хората

Проф. Милан Миланов, началник на клиниката по анестезиология към "Пирогов" каза, че парите от застраховката „Гражданска отговорност” отиват за ремонт на колите, но не и за ремонт на хората.

"Тоест може би да се вдигне вноската гражданска отговорност, през нея да се създаде този фонд, за който говори проф. Петров и през него болниците да получават съответните суми по тяхна сметка, която се предоставя на застрахователите”, обясни той.

Застраховател: Това е промяна на застрахователния модел

Идеята на лекари част от застраховката "Гражданска отговорност" да отиват във фонд за лечение на пострадалите при катастрофи представлява промяна в генералния застрахователен модел, каза пред БНР Стоян Проданов, който е изпълнителен директор на голяма застрахователна компания.

Има механизъм, с който може да се влияе на поведението на водачите на пътя, смята той.

Това може да стане чрез системата "бонус - малус", която може да се внедри следващата година. Тази система прави цената на застраховката за по-недисциплинираните шофьори по-висока и по-ниска за тези, които нямат нарушения през последната година, заяви Проданов.

АНКЕТА: Можем ли да намалим катастрофите по пътищата?