Браншът се опитва да се възстанови след дизеловия скандал с Фолксваген (Volkswagen AG), съобщи днес говорителка на еврокомисията, цитирана от Ройтерс и БТА.

Най-общо казано Комисията търси начини да насърчи използването на енергия и транспорт с ниски нива на отделяне на въглерод, никой от тези начини обаче не включва квоти за електромобили, посочи тя. Не правим разлика между различните технологии, допълни говорителката.

Изявлението й е реакция на информация на германския бизнес всекидневник "Ханделсблат", цитиращ източници от ЕС, че Европейската комисия иска да ускори процеса на излизане от употреба на двигателите с вътрешно горене, като определи квоти за коли с ниски въглеродни емисии от 2025 година.

Вестникът писа, че до края на годината Брюксел планира да представи пакет от мерки за развитие на "щадяща климата мобилност", като е възможно да бъдат включени квоти за минимален брой електромобили, произвеждани и продавани от автомобилостроителите, както и по-строги норми за вредните емисии.

Германският заместник-министър на икономиката Матиас Махниг заяви, че Германия трябва да въведе задължителни квоти за електромобилите в автомобилния сектор, който се опитва да се възстанови след дизеловия скандал и да запази мястото си на водещ производител. Този коментар може да доведе до сблъсък с германските автомобилопровизводители, чиято асоциация е против такива квоти. Искаме Германия да остане водеща страна в автомобилопроизводството в бъдеще, заяви Махниг пред Ройтерс.

Великобритания обяви миналия месец, че ще забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2040 година, за да намали замърсяването на въздуха, припомня Ройтерс.