"Постигнахме едно балансирано споразумение", съобщи Мариан Тисен, еврокомисар по социалните въпроси, в края на продължило над 11 часа заседание на министрите на труда в Люксембург, цитирана от АФП и БТА.

След продължителните дискусии министрите на труда са се споразумели за периода на командироването - максимално 12 месеца, както бе поискала Франция. Но тази продължителност може да бъде удължена с 6 месеца по искане на предприятието - след подадено уведомление.

Сред министрите, които са се противопоставили на това споразумение, са тези от Полша, Унгария, Литва и Латвия. Трима министри са се въздържали - тези на Великобритания, Ирландия и Хърватия.

Останалите министри са се показали благосклонно настроени към текста, уточнява Естония, която е ротационен председател на ЕС.

Франция, която настояваше за реформата на директивата за командированите работници, трябваше да отстъпи относно сектора за транспортните фирми, една особено деликатна тема, защото страните от Вишеградската група, както и Испания и Португалия се притесняваха за негативните последици от реформата върху техните шофьори.

Според постигнатото тази нощ споразумение вече е предвидено по отношение на шофьорите на камиони да се прилага старата директива за командированите работници от 1996 г., (а не новата ревизирана директива) до влизането в сила на друга реформа на европейска директива, посветена специално на транспортните фирми, която установява правилата в този сектор, отбелязва Франс прес.

Тази реформа ще обсъждат допълнително транспортните министри.

Франция приветства постигнато споразумение за реформата на директивата за командированите работници и смята, че това е победа за Европа, предаде Франс прес, като се позова на изявление на френското президентство. Това е един съществен етап за възвръщане на европейско доверие, се допълва в изявлението.
С реформата бе силно ангажиран френският президент Еманюел Макрон.