Това заяви днес германският канцлер Ангела Меркел в първата си реч пред Бундестага, откакто миналата седмица встъпи в длъжност за четвърти мандат на поста, информира Ройтерс.

Ние, разбира се, възнамеряваме да продължим да призоваваме към диалог, но при необходимост сме готови да вземем еднозначни ответни мерки, каза Меркел. Според Берлин митата са вредни, допълни тя.

Бъдещето ни е в сплотеността на Европа. Единствено заедно можем да защитим своите суверенитет, интереси и ценности, подчерта канцлерът.

Американският президент Доналд Тръмп подписа на 8 март разпореждане за въвеждане на вносни мита от 25 процента за стоманата и 10 процента за алуминия. Те трябва да влязат в сила в петък. Временно той изключи от митата големите производители на стомана Канада и Мексико.

"Ние считаме тези мита за незаконни", каза германският канцлер пред законодателите. Германия е убедена, че изолационизмът в крайна сметка ще навреди на всички, отбеляза Меркел.

Германският канцлер Ангела Меркел повтори обещанието си, че огромният миграционен наплив от 2015 г. няма да се повтори. Тя призна, че дебатите за миграцията "и до ден днешен поляризират" страната.

Германия, която между 2015 и 2016 г. допусна на своя територия над 1 милион мигранти, може да се гордее със себе си, заяви тя. "Разбира се, вярно е и че това беше извънредна хуманитарна ситуация. А подобна хуманитарна ситуация не трябва да се повтаря", добави Меркел.

Германският канцлер призна, че споразумението с Турция от 2016 г. за ограничаване на миграцията има много противници, но даде да се разбере, че "винаги ще го защитава".

Ислямът е част от германското общество, заяви в речта си Меркел.
"Очевидно е, че нашата страна носи отпечатъка на християнството и юдаизма. Но в същата степен е вярно и че при положение че сред нас живеят 4,5 млн. мюсюлмани, тяхната религия, ислямът, също е станала част от Германия",  аргументира се Меркел.

В речта си тя засегна и въпроса за дизеловите автомобили. По думите й федералното правителство отхвърля идеята за всеобхватна забрана на колите с дизелов двигател и вместо това призовава към специално разработени решения за намаляване на вредните емисии в градове със силно замърсен въздух.
"Ние сме против общонационална забрана", каза канцлерът, допълвайки, че германските автомобилостроители трябва да се реваншират за грешките, допуснати в миналото.
В края на февруари Федералният административен съд на Германия разреши на местните власти да забраняват движението на автомобили с дизелови двигатели в градовете, без да е необходимо съответното решение на федерално равнище. В Германия са регистрирани 15 милиона дизелови коли при 30 милиона бензинови.