Оказа се, че този газ се среща около родилите се относително наскоро звезди IRAS 16293-2422 в съзвездието Змиеносец, както и в тънката атмосфера на кометата 67Р/Чурюмов-Герасименко, съобщи Лента, цитирана от БТА.

В състава на органохалогените са флуор и хлор, както и въглеродни атоми. Доказано е, че тези съединения се образуват в рамките на биологични процеси, включително на онези, които протичат в гъби и в човешкия организъм. Освен това се синтезират при производството на бои и медицински препарати.

Учените предположили, че фреонът е знак за съществуване на извънземен живот и развити цивилизации.

Въпросният газ на обекти, където е невъзможно да съществува живот, бил открит с помощта на телескопите ALMA, разположени в пустинята Атакама в Чили, които били използвани за наблюдаване на отдалечената на разстояние 400 светлинни години от Земята звездна система IRAS 16293-2422.

Били анализирани също данни, получени от инструменти на космическия апарат "Розета", който бе предназначен за изследване на кометата 67Р/Чурюмов-Герасименко и за вземане на образци от атмосферата й.

По думите на учените, откриването на фреон-40 в млади звездни системи и на космически обекти, където няма живот, вече не може да се смята за знак за наличие на нещо живо. Тези вещества обаче участват в процеси, които са нужни за възникването на живот.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Astronomy.