Машината на "Джърмънуингс", изпълняваща полет от Барселона за Дюселдорф, бе разбита от Лубиц на 24 март във френските Алпи. Всички 150 души на борда загинаха.

Германска болница, в която от неназовано заболяване е бил лекуван Андреас Лубиц, днес предаде медицинския му картон на прокурорите в Дюселдорф, съобщи говорителка на клиниката, цитирана от ДПА. 

Дюселдорфската университетска болница отказа да разкрие от какво е бил болен пилота, като само уточни че не е депресия. Вторият пилот е влизал три пъти в здравното заведение за диагностични прегледи от февруари, за последен път - на 10 март. 

В миналото, още преди да получи лиценз за пилот, Лубиц е имал склонност към самоубийство, за която е преминал психиатрично лечение, разкри обаче прокурорът от Дюселдорф Кристоф Кумпа. През следващите години Лубиц е бил под лекарски контрол, но не е проявявал признаци и склонност към самоубийство или агресия към другите.  На последните медицински прегледи също не е документирано нищо обезпокоително, подчерта прокурорът. 

Пилотът не е оставил предсмъртно писмо, така че засега няма доказателство за думите на бившата му приятелка, че преди време е казал, че някой ден ще извърши нещо, с което светът ще запомни името му.

Междувременно в Германия започна дискусия за облекчаване на лекарската тайна, когато става дума за пациенти, чието състояние може да застраши живота на други. Това стана, след като в жилището на пилота Андреас Лубиц бяха открити разкъсан болничен лист и други медицински документи, доказващи, че той е имал здравословни проблеми. Пилотът обаче е криел състоянието си, както от работодателите си, така и от колегите.

Депутатът от ХДС Дирк Фишер предлага лекарската тайна да не е толкова строга при по-специалните професии като тази на пилота. Според него компаниите трябва да избират лекари, с които работят, и тези лекари да уведомяват ръководството за резултатите от прегледите на пилоти. 

Втората черна кутия още не е открита

Втората черна кутия на разбилия се в Алпите самолет на "Джърмънуингс" може и да не бъде открита, обявиха междувременно експерти от "Луфтханза". В интервю за германския телевизионен канал ARD мениджърът на германския авиопревозвач Кай Кратки посочи, че самолетът се е разбил в склоновете на Алпите с 800 км в час, което може да е повредило тотално кутията, предаде БНР.

Вижте снимки>>>

При такъв удар е твърде вероятно кутията да е повредена и да не може да подава сигнали. Вероятността да бъде открита не е голяма, призна Кратки пред камерите на германската обществена телевизия.

Разследването на самолетната катастрофа е най-голямата полицейска акция за последното десетилетие, извършвана от прокуратурата в Дюселдорф.
Над 100 нейни служители са включени в екип, назован "Алпи”, който се занимава с установяване на причините за трагедията и идентифициране на жертвите.

Полиция и психолози посещават домовете на загиналите, за да съберат ДНК материал, с чиято помощ да разпознаят останките.

Баба, майка и внучка сред жертвите

В катастрофиралия "Еърбъс" е имало три поколения жени от едно и също испанско семейство, и трите носещи името Емма, предаде АП, цитирана от БТА.

Това са били 12-годишната Емма Солера Пардо, нейната майка Емма Пардо Видал и баба й Емма Видал Бардан. Те са били от испанското градче Сант Кугат де Вайес и са отивали във Великобритания, за да приберат по-малкия брат на малката Емма, който прекарал там цял учебен срок по програма за усъвършенстване на английския език.

Баба, майка и внучка трябвало да се прекачат на самолет за Великобритания в Дюселдорф.

Днес около 400 техни близки се събраха на частна литургия в манастира на Сант Кугат дел Вайес. Те почетоха паметта на трите. Семейството се преместило в градчето преди около 10 години.

На месата присъстваха бащата на 12-годишната Емма - Хуан Инясио Солера, както и Хуан Пардо Янес, дядо на най-малката Емма, баща на средната Емма и бивш съпруг на най-възрастната Емма.