"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", написа вчера ЮрАктив Словакия, позовавайки се на изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите.
Проверените продукти са напитки с марката "Кока-Кола" (Coca-Cola), шоколад "Милка" (Milka), черен и червен пипер на "Котани" (Kotanyi), разтворимо кафе "Нескафе голд" (Nescafe Gold), кафе на зърна "Якобс крьонунг" (Jacobs Kroеnung) и кафе "Чибо еспресо" (Tchibo Espresso).

В отговор фирмата производител на подправки „Котани“ съобщи, че със “сигурност няма разлика по отношение на качеството в една или друга страна. Има единен стандарт на всички наши продукти и ние държим той да се спазва“, коментират от компанията, цитирани от investor.bg.
Откритите разлики се обяснявали с различните партиди на суровини, различно време на производството и свързаните с това промени в оборота.
„Тъй като нашите продукти са естествени, качеството им се влияе от климатичните условия. Червеният пипер например е продукт, който губи цвета си, ако се съхранява по-дълго“, посочва компанията. 

От Nestle Bulgaria заявиха, че всички продукти на компанията са произведени „при еднакво строги стандарти за качество за всички пазари, на които се дистрибутират и предлагат“. Видовете кафе, използвани за различните рецепти, са еднакви в цяла Европа и отговарят на най-високите стандарти за качество.
NESCAFE Gold е глобална марка, чиито рецепти са съобразени с предпочитанията във вкуса на местните потребители. Това се постига чрез съотношенията на видовете кафе или чрез изпичането. В зависимост от пазара, на който се предлагат, е възможно да има разлика във вкуса, но не и в качествените показатели, допълва компанията.

„В някои страни използваме различни видове подсладители, но това по никакъв начин не оказва влияние върху качеството на продукта, коментират от Coca-Cola. Фруктозо-глюкозният сироп, който използваме в България, се използва в много други страни по света, включително и САЩ, се посочва в съобщението на компанията.

Съжалявам, че нямаме толкова гласовита българска асоциация на потребителите, колкото словашката, заяви по повод изследването Меглена Кунева, бивш еврокомисар за правата на потребителите.
Ако знаем, че дадена стока е по-евтина, защото материалът, от който е изработена, е с по-ниско качество, е едно. Но тук става дума за стоки с един и същ етикет, но с различно съдържание. "Такива производители трябва да бъдат санкционирани", категорична бе Кунева.