В конкурса, който се провежда със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ), ще могат да участват всички желаещи, а проектите ще се приемат от днес до 4 април, , съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Конкурсът цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България, се припомня в съобщението.

Въпреки това,  останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента - бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - "Открий и сподели" на български и "A Discovery to Share" на английски език.

Конкурсът ще премине в два основни етапа. В първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти - финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ.

Избраните проекти в "късата листа" ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и ПР агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект чрез тайно гласуване.

Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана "Открий и сподели" и "A Discovery to Share". В предложенията трябва задължително да се съдържа думата "България" за варианта на български и "Bulgaria" за варианта на английски език. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта - цветен и черно-бял.