Това заяви финансовият министър Владислав Горанов пред членовете на ресорната парламентарна комисия.

Постъпилите приходи и помощи за първите 8 месеца на годината са общо 23,3 млрд. лв. Общо данъчните и неданъчните приходи нарастват спрямо предходната година със 7,2% или 1 млрд. и 492 млн. лв. Постъпленията от помощи са на по-ниски нива, отчете министъра.

Той обясни това, че през миналата година имало голямо възстановяване заради приключване на програмния период 2007-2013 г. и правилото М плюс 2.

Данъчните приходи са 19,4 млрд. лв., което е 69,% от планираните за годината приходи. Съпоставено с август 2016 г. те са нараснали номинално с 8,4% или 1 млрд. и половина лв.

Приходите от преки данъци са в размер на 3 млрд. и 555 млн. лв., което представлява около 70% от годишния план. Спрямо същия период на миналата година те са нараснали с 8,4% или 275,4 млн.лв. Косвените данъци са 9,6 млрд. лв., което е около 69% от разчета за годината. Сравнение с 2016 г. те са нараснали с 503 млн. лв. или 5,3 на сто.

Приходите от здравноосигурителните и социални вноски са 8,5 млрд. лв. 14,3% е ръстът при тях спрямо предходната година или 682,2 млн. лв. Неданъчните приходи са в размер на 2 млрд. 877 млн. лв.

Горанов посочи, че графикът за бюджетната процедура за 2018 г. е приет от служебния кабинет още март месец и сегашният кабинет ще го спазва.

„Ще спазим и ограничението на Закона за публичните финанси - два месеца преди края на бюджетната година парламентът да разполага с идеите на правителството за фискалната рамка. Вероятно в средата на октомври вече всички ще бъдат запознати с намеренията на правителството. Ние трябва да обсъдим бюджета за 2018 г. и със социалните партньори“, каза финансовият министър.

„Не се предвиждат някакви драматични промени в структурата на държавата, едва ли може и драматично да се промени и фискалната рамка. Тя има за цел да осигури тези приоритети, които сегашното правителство заяви при съставянето си. В него ще видите със сигурност запазване на данъците, така както и анонсираният пакет от данъчни закони не предвижда параметрични промени на преките данъци“, увери Владислав Горанов.

Изключение било завършването на графика за увеличение на акцизната ставка върху тютюна до достигане на минималната такава за ЕС. От 1 януари 2018 г. България трябва да прилагаме максималните акцизни ставки за тютюна.