Преди това премиерът връчи разрешителното за строеж на президента на гръцката фирма изпълнител "Актор" Димитриус Кутрас, информира БТА. Водосвет отслужи старозагорският митрополит Галактион.

За първата копка премиерът пристигна с хеликоптер в село Езеро, съобщи БЛИЦ. Точно в 12 ч. премиерът кацна и бе посрещнат от кметове, областни управители и депутати от региона.

Премиерът изтъкна, че разликата в стойността на магистрала "Тракия" по избрания от това правителство начин (на лотове) и концесията, предпочетена от предишния кабинет, е 1 млрд. лева - 1.1 млрд. лв. - преди и 100 млн. сега.
„Разликата между пожарникаря от Банкя и социалистически храненици, изпращани в чужбина с държавни пари, е 1 млрд. лева, спестени от джоба на българските данъкоплатци", коментира образно Борисов. Той каза това в отговор на реплика на Сергей Станишев по време на събора на левицата под връх Бузлуджа в събота, когато БСП лидера атакува Борисов с думите: "На някои пожарникари можем само да кажем: Не се гаси, туй що не гасне!".

Дължината на отсечката от Нова Загора до Ямбол е 34,3 км. Стойността на строителството, което се осъществява по оперативната програма "Транспорт" 2007-2013", е 133 973 907 лева. Предвижда се участъкът да бъде построен за 25 месеца - до края на август 2012 година.
Два месеца преди това трябва да бъде изпълнен и лот 2 - Стара Загора-Нова Загора. Участъкът вече се изгражда от българския консорциум "Магистрали Трейс" за 2.2 млн. евро/км.
За 3 септември е планирана първата копка и на последния участък от магистралата - от Ямбол до Карнобат. Той беше спечелен от българско обединение с водещ партньор "Холдинг Пътища" с цена от 2.24 евро/км.

"Актор" обещаха да приключат работата в срок - до 25 месеца. За качеството на строителството отговаря българското обединение "Т7/СНИК". Те спечелиха търга за строителен надзор с цена от 897 700 лв. без ДДС, припомня "Дневник".

Със започването на тази отсечка в строителство ще са 120 км магистрали, колкото общо са изградени за 20 години преход, каза преди дни Росен Плевнелиев. Засега строителите работят за собствена сметка. Все още не им е платено нито лев, става ясно от стенограмата на правителството от заседанието на 27 юли.

Успоредно със строителството на магистрала "Тракия" ще се правят и археологическите разкопки, става ясно още от стенограмата на правителството. За археологически проучвания са предвидени 5.3 млн. лв. за магистралите "Тракия" и "Марица".

Вижте видео от изявлението на премиера Борисов