Така Бойко Борисов отговори на журналистически въпрос в парламента дали споделя мнението на Касим Дал от Народна партия "Свобода и достойнство", че само той би могъл да обедини десницата.

"В ГЕРБ има достатъчно хора, които могат да са обединяващи и да вършат работа", добави той, цитиран от "Фокус". 

И днес премиерът каза, че Росен Плевнелиев е бил вариант за кандидат-президент на ГЕРБ, но след като чул личните му причини, разбрал, че не иска да се бори за нов мандат.

"Иначе щяхме да седнем да говорим първо с него", увери Борисов.

Запитан дали президентът Петър Стоянов (1997-2002 г.) е вариант, той отговори отрицателно.

Запитан защо чак през август-септември ще обяви кандидата на ГЕРБ за държавен глава, премиерът отвърна:

"А защо не? Щях да обявя по-рано, но вече ми омръзна вместо да работи държавата, всеки да си прави предизборна кампания за президент".

По думите му няма да спрат спекулациите, ако каже името по-рано.

 Бившият премиер Симеон Сакскобургготски също заяви днес, че няма "влечение" да се кандидатира за държавен глава.

За опозицията - "същите лъжи и глупости"

Премиерът отговори и на критиките на БСП, че открива магистрали, но те се напукват, а спрените европари са все в общини на ГЕРБ.

От левицата дадоха за пример АМ „Марица“ и качеството на АМ „Струма“ и АМ „Тракия“, които били в перманентен ремонт. Става ясно, че бюджетите по стартиращите европрограми за периода 2014-2020 г. на практика ще се намаляват с около 15% поради незавършени проекти от стария програмен период, заявиха още от БСП в пленарната зала.

„Усетих, че нищо не се е променило в опозицията. Същите лъжи, същите глупости. Говорят за общините, а нямат един кмет някъде. Говорят за магистрали, които бяха абсолютно провалени проекти“, отвърна Борисов пред журналисти в кулоарите.

Той даде пример с провалените АМ „Люлин“, „Дунав мост- 2" „Марица“ и Северната тангента на София.

И допълни:

С години ги бяха заблатили и не ги строяха. Изпуснахме парите и сега кое е по-правилно, когато с
а в гаранции, ако има пропуск да си я поправи фирмата или да изчакаме няколко години и тогава държавата да я направи“, коментира Борисов.

По думите му до вчера, заради БКП и БСП, хората карали по пътеки. И попита риторично дали са забравили как се е ходело до Харманли, Свиленград, Бургас, Благоевград и как се пътува сега.

За съжаление, не ми отива да им отговарям“, каза още премиерът за опозицията. 

Станишев: Нека си премерим асфалтите с Борисов

По-късно бившият председател на БСП, сега лидер на ПЕС - Сергей Станишев, коментира във Фейсбук, че с интерес е проследил дебата и подчертава, че министър-председателят се е позовал на изтъркани и опровергани аргументи.

Смятах този спор за отдавна приключен заради фактите, допълва Станишев и посочва, че по време на неговия мандат кабинетът е построил 121 км магистрали, а при правителството "Борисов 1" са били 115 км. Тройната коалиция реконструира и рехабилитира три пъти повече пътища, отколкото първия кабинет на Борисов - 6844, срещу 1584 км, подчертава екслидерът на левицата.

"Не мисля, че това е подходяща дискусия между премиери, но нека си премерим асфалтите: кабинетът "Станишев" изля 11.5 млн. тона асфалт, а кабинетът "Борисов 1" - 3.5 млн. тона. Когато цифрите говорят и боговете мълчат", допълва той.

По думите му няма нищо по естествено опозицията да поставя въпроси на премиера и вместо да се ядосват, управляващите трябва да защитят постигнатото и да отстояват политиката си, но не "с лъжи и изтъркани рефрени".

"А гражданите ще решават на избори. Коя от двете възможни алтернативи - БСП или ГЕРБ - да подкрепят", обобщава Станишев.