Причината била в установено несъответствие в рецептата на асфалта.
„Вече абсолютно положен асфалт - 15 км в този му вид ако го оставят, може би две-три години ще стои и след това от жегите ще почне както преди нас строените магистрали да става на коловози. Колкото и да е трудно, вече два километра махнаха, сега ще махнат още 15 км. Ще докараме мобилна лаборатория, с която денонощно ще контролираме процеса. По-добре да се забавим, отколкото да пуснем трасето и след това да ремонтираме. Не мога да правя компромиси”, обясни Борисов, цитиран от "Фокус".

По думите му пусковият срок на трасето ще се забави до края на юни - средата на юли. По план лотове 2 и 3 на магистрала "Тракия" трябва да бъдат открити на 1 юли.
Преасфалтирането ще е за сметка на фирмата-изпълнител.

В началото на месеца от Пътната агенция обясниха, че несъответствието с нормите за качество на асфалта, използван за лот 3 на магистралата може да се отрази върху качеството на покритието. Според експерти на агенцията, за полагане на последния фин слой на магистралата се използва полимер - модифициран битум, който гарантира, че покритието ще бъде устойчиво и на високи, и на ниски температури и върху трасето няма да се образуват коловози.

Констатираните несъответствия са били от пробите, взети в района на Ямболската детелина. Според АПИ, грешката на фирмата-изпълнител е в това, че те са започнали да полагат запечатващия пласт, преди напълно да са се уверили в технологичния процес за производството на битума.
От фирмата изпълнител - гръцката "Актор", обясниха, че е станала компютърна грешка при смесването на компонентите.

Премиерът се включи в преместването на 2605 корена блатно кокиче, цъфнало покрай строящата се автомагистрала „Марица”. С него освен Лиляна Павлова бе и транспортният министър Ивайло Московски, предаде БТА.
„Съвсем друг ще стане този регион след около година”, прогнозира убедено Борисов.

Павлова обясни, че според изискванията на доклада за оценка на съответствието 2605 блатни кокичета трябва да бъдат изместени на 60 метра от трасето на магистралата. Тя каза, че това изискване задължително трябва да бъде изпълнено, в противен случай средствата, предназначени за проекта, могат да бъдат спрени.

„В същото време е важно да направим така, че да запазим и биологичното разнообразие. Ще дадем малко пари, ще дадем малко труд... Ето - хората копаят, ще ги пренесем и ще се разсадят”, каза премиерът, цитиран от bTV.
Той за пореден път изтъкна приятелските отношения, зародили се между държавата и еколозите: „Някой може да ни се поусмихне, че идваме заради 2605 корена блатни кокичета. Благодаря на еколозите, че разясниха на публиката колко е важно и колко хора се лекуват”.

До една седмица трябва да започне укрепването на два моста на автомагистралите "Тракия" и "Хемус", разпореди по-късно Борисов след проверката на моста на пътен възел Церово на АМ "Тракия".
На огледа дойдоха еврокомисарят Кристалина Георгиева, министрите Лиляна Павлова и Ивайло Московски и изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

Борисов уточни, че за ремонта на двете съоръжения (на Витиня и на Церово) са необходими 150 милиона лева.
По думите му това е огромна сума за бюджета и затова, според него ще се търсят и други начини за осигуряването му.
Това можело да стане по три начина - чрез преразглеждане на средствата от държавния бюджет, чрез прехвърляне на средства от програмата за екология с решение на Европейската комисия и като трети вариант посочи заем от международни институции.

По думите му общо 3000 моста на територията на страната се нуждаят от укрепване и ремонт.
До това положение се е стигнало, тъй като досегашните правителства не са направили нищо за подобряване на тяхното състояние, каза още Борисов.

"30 години не са пипани мостовете в България, виадуктите са в окаяно положение. Не са строили нищо, с изключение на тази глупост "Цанков камък", поне да бяха ремонтирали част от съоръженията", коментира по-рано днес Борисов. По думите му за ремонт на всички мостове и виадукти са необходими близо 200 млн. евро.