Действията на регулатора се считат за удар по германската автомобилна индустрия, която вече беше засегната от скандала „Дизелгейт“, предаде агенция АФП, позовавайки се на информация от започнат източник, цитира я "Фокус".

"БМВ" обяви, че ЕК е извършила инспекция в офисите на компанията в Мюнхен заради съобщения на медии, че компанията е участвала в картел.

ЕК пък разпространи изявление, че е извършила такава проверка през седмицата, но не посочи кой е засегнатият автомобилопроизводител в Германия. Причината са опасения, че няколко германски автомобилни компании може да са нарушили антимонополните правила на ЕС, които не допускат картелни споразумения и ограничаване на бизнес практиките, се посочва в съобщението, цитирано от Ройтерс и БТА.

От "БМВ" допълниха, че компанията сътрудничи на ЕК, а инспекцията не означава, че е започнало антимонополно разследване.

На 21 юли германското списание "Шпигел" съобщи, че от 90-те години на миналия век петте водещи германски автомобилостроителни компании - "Фолксваген" (Volkswagen), "Ауди" (Audi), "Порше" (Porsche), "БМВ" (BMW) и "Даймлер" (Daimler) - са съгласували действията си в областта на технологиите, цените, доставчиците и дори във връзка с монтиране на механизми за пречистване на отработените газове при дизелови модели. За целия период са били проведени около 60 работни срещи, в които са участвали над 200 служители на концерните. Целта на производителите е била да намалят до минимум конкуренцията помежду си.

"Шпигел" съобщи също така, че ЕК се е заинтересовала от информацията за евентуалното картелиране на германските автомобилопроизводители. По данни на изданието еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер, в писмо от 28 юли до германския министър на транспорта Александър Добринт, е подчертала, че ЕК и германското федерално антимонополно ведомство са получили информация, която сега приоритетно се проучва под ръководството на ЕК, припомня ТАСС.

Скандалът „Дизелгейт“ се разрази през есента на 2015 година, след като бе разкрито, че "Фолксваген" е оборудвал 11 милиона дизелови автомобила в света със специален софтуер за манипулиране на показателите за отработени газове при проверка. Срещу най-големия европейски автопроизводител, обединяващ 12 марки, сред които "Ауди", "Порше" и "Шкода", бяха заведени наказателни разследвания, някои от които продължават и до днес.

ФБР арестува шеф на "Фолксваген" заради "Дизелгейт"