Поскъпването ще бъде с до 10 %. Най-сериозно ще е при пътническите влакове, по-солено ще ни струва и билетът за бързия влак, а пътят до морето ще се оскъпи с 2 %, предаде bTV.

Тези разчети обаче, които са буквално отпреди два дни, тепърва ще бъдат обсъдени в компанията и едва след това представени в Министерството на транспорта. От ръководството на БДЖ обясниха, че поскъпването било неизбежно, най-вече заради солените цени на горивата. Признават обаче, че пари за сериозни инвестиции няма.

Трябва да се довърши работата по повишаването на скоростите, което е един от аспектите на качеството на услугата. Прави се голяма инвестиция от над един милиард в инфраструктурата и след това трябва да се спечели проект за усвояването на 300 млн. евро”, каза председателят на съвета на директорите в Холдинг БДЖ Владимир Владимиров.

А междувременно броят на пътниците продължава да се топи. Докато през 2000 година железниците са имали общо 50 милиона пътници, през 2011-а те са се свили до 30 милиона. Според синдикатите проблемът се задълбочава. „За осемте месеца на 2012 година имаме превозени с 2 милиона 256 хиляди пътника по-малко Това също е показател”, коментира Петър Бунев от синдиката на железничарите към КНСБ.

„Железницата не е средноевропейска железница. Не са правени инвестиции, такива каквито трябва да бъдат. Освен това конкуренцията от автомобилният транспорт се засили и това е допълнителен фактор”, каза Владимир Владимиров. Засега пускането на чисто новите спални вагони се отлага заради продължаваща процедура по издаването на европейски сертификат, обясниха още от компанията.

От следващата година сериозно ще бъдат орязани безплатните карти за пътуване. От компанията пресмятат, че пазарната цена на издадените 350 хиляди карти би била 250 милиона лева пропуснати ползи. За тези, които тепърва ще се пенсионират, безплатни карти за цялата мрежа няма да има, но за всички в заварено положение остават старите правила. От БДЖ обясниха още, че загубите им за първите 8 месеца на годината са 9, 5 млн. лв. при 27 милиона лева за миналата година. А задълженията на дружеството възлизат на 732 милиона, като при тях също е отчетен спад.

Днес изтече договорът на председателя на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Рокади обаче няма да има. След скандално хвърлената оставка на изпълнителния директор на компанията Йордан Недев преди близо 2 месеца, засега няма да има друга промяна в ръководството и бордът остава с досегашния си шеф.