Това заяви управителят на "БДЖ Пътнически превози" Пламен Пешаров след взетото решение. По думите му в процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз.

Скандалът избухна преди дни след публикации в медиите. Още тогава транспортният министър Ивайло Московски нареди проверка на обществените поръчки.

Според публикации държавната жп компания ще плати над 4 милиона лева без ДДС на предварително известна фирма. Схемата била стандартна. В предложената обществена поръчка били заложени условия, които една единствена фирма можела да изпълни. Освен това в договора били заложени и задължения на БДЖ, които представлявали почти целия ремонт.

Според Пешаров на националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата. Офертите са за участие в обществена поръчка с предмет: "Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на "БДЖ Пътнически превози" ЕООД за тригодишен период".

"Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството. Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките", подчерта Пешаров.

По думите му е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.

Пламен Пешаров заяви, че изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това ще гарантира качеството на услугата и ще предотврати извършването на фиктивни ремонти.

"Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката", добави още той.

Безопасността на пътниците и качеството на услугата е основен приоритет за ръководството на БДЖ и с това няма да правим никакъв компромис, е категоричен управителят на "БДЖ Пътнически превози".