Той участва в кръгла маса за проектите на решения на Министерския съвет за Национален парк „Пирин“ и за „Ски зона Банско“. 

За последните 10 години е имало повече от 10 обсъждания на казуса. Трябва да преминем в следващ етап на развитие, отбеляза Димов. Лифтовият транспорт в Пирин е по-екологичен от автобусния, според министъра на околната среда и водите.

В дискусията участваха още министърът на туризма Николина Ангелкова и на спорта Красен Кралев.

От срещата отсъстваха представители на неправителствените екоорганизации. Сдружение “Бъдеще за община Банско” съобщи във Фейсбук, че организира протест в подкрепа на изграждането на втора кабинкова линия в курорта.

На форума присъстваха представители на националния туристически борд, на ръководството на концесионера на ски пистата в Банско, а също и бившите министри на околната среда Нона Караджова и Евдокия Манева, народни представители.

Министър Димов посочи, че извозването с коли до ски пистите е много по-увреждащо за околната среда, отколкото това по електрически път. По думите му външните териториални граници на концесията от договора от 2001 г. по никакъв начин не търпят промени.

Министърът напомни, че през миналата седмица разглеждането на концесията е отложено от заседанието на МС, а същевременно за плана за управление на НП "Пирин" тече срок до 22 декември за достъп на обществеността.

Министър Красен Кралев посочи, че алтернативата на втори кабинков лифт на Банско е 130 автобуса на час. Той допълни, че позицията на министерството на спорта е за разширяване на инфраструктурата за зимен спорт.

И двата вида спортни активности - елитен и масов, не могат да се практикуват при сегашната инфраструктура, коментира той.

Министър Николина Ангелкова отбеляза, че министерството на туризма /МТ/ подкрепя този проект, който е важен както за развитието на региона, но и за зимния туризъм. Тя посочи, че в министерството е работила група за развитие на планинския туризъм, която е изготвила предложения за законодателни промени. Целта на промените е целогодишен достъп до планината не само в Банско, Боровец и Пампорово, но и на Витоша, коментира министърът.

Бившият министър на околната среда и водите Нона Караджова посочи, че обектът на концесия, свързан със "Ски зона Банско", е извън обхвата на европейската директива за концесиите от 2014 г. По никакъв начин не може да се прави препратка към тази директива и не може да става въпрос за наказателна процедура срещу България, каза тя. Тя допълни, че сегашният план за управление на НП "Пирин" не позволява инициирането на какъвто и да е обект.

Според нея това не позволява каквото и да било обсъждане на втора въжена линия преди промяната на плана за управление. По отношение на площта на концесията за ски зоната в Банско, тя каза, че има доста пропуски в концесионния договор и той е много противоречив, поради което трябва да бъде променен.

Бившият екоминистър Евдокия Манева припомни, че процедурата за концесията е започнала преди 17 години, когато тя е била министър. Имахме пълното съзнание, че направихме нещо хубаво, това беше първият подобен концесионен договор, каза тя. Тя призова правителството да бъде решително при решаването на промените в концесионния договор. Според нея концесията е полезна за България и няма никакви екологични последици, а също така няма да засегне обекта, включен в обхвата на културното наследство на ЮНЕСКО.

Според Манева няма незаконни обекти. Има несъвършен концесионен договор и той трябва да се поправи, както и да се премахнат забраните, които съществуват в плана за управление на НП "Пирин", допълни тя.