Това съобщи Златизар Златев - управител на компанията за проучвания по метода "таен клиент" - "ClientX", предаде БТА. Той цитира резултатите от европейско изследване сред 1935 тайни клиенти от 24 държави в Европа, в което българската компания е участвала. Сред критериите на проучването са броят на клиентите, времето и качеството на обслужване, посочи Златев.

На опашки в банките българите прекарват средно 10 минути, на касите в ж.п. гарите - почти 7, а в супермаркетите повече от 4. Най-бързо е обслужването в билетните каси на автогарите - 3 минути. За 5 минути обслужват в магазините за дрехи

Според проучването четирима от петима българи са поздравени от обслужващия персонал, когато пазаруват.
Шведите и холандците са на първо място в тази класация, следвани от ирландците и испанците. Едва половината от руснаците и 64 на сто от турците са поздравени. Почти 90 на сто от белгийците и 80 на сто от ирландците са възнаградени с усмивка, докато са обслужвани, посочи Златев. Най-начумерени са продавачите в Русия, Латвия и Турция.
Повече от половината от българските клиенти са обслужени с усмивка.

Най-недоволни от пазаруването са клиентите в Босна и Херцеговина - 92%, и в Русия - 81. Интересно е, че според проучването в Ирландия процентът на недоволни купувачи е нула, а в Испания и Дания съответно 5 и 6. У нас недоволните са 30 на сто, също колкото и в Хърватия.
В България средно четирима чакат на опашка, също колкото в Дания, Румъния, Ирландия и Унгария, сочат данните от изследването. В Русия на опашка чакат 7 души, а в Италия - 6.

Най-дълго в цяла Европа се чака в пощите и банките, а най-малко в магазините за дрехи и в заведенията за бързо хранене, добави Златев. Качеството на обслужване на Стария континент е най-високо в магазините за дрехи, аптеките и заведенията за бързо хранене, а най-ниско - в пощите, билетните каси на автогарите и в бакалиите, показва още изследването.