През последните няколко години има над 6000 автомобила, които са минали процедурата по премахване в София, казват от общината.

Сигналите за трошки, които продължават да заемат паркоместа по кварталите, обаче продължават да валят.

Въвеждането на синя и зелена зона в централните райони в София реши проблемът там, но в другите райони не е така. От общината смятат да решат и този проблем. 

"Подготвяме указание към районните кметове за ежемесечни комисии, които набелязват такива автомобили, тъй като това сега се случва по-рядко", обяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков след заседанието на транспортната комисия в сряда.

Нови 5000 места в зелена зона в София от юни >>

Столична община работи и за законодателна промяна за намаляване на срока за стартиране на процедурата за вдигане на трошките от улиците.

В момента минималният срок за стартиране на тази процедурата е автомобилът да не е минавал годишен технически преглед в продължение на две години.

"Идеята ни е този срок да бъде намален на една година, което ще помогне да се реагира още по-адекватно на такива автомобили, които са изоставени по пътищата", обясни Зафир Зарков.

Процедурата по вдигане на трошките от улиците предвижда назначаване на  комисия от съответния районен кмет, която се състои от служители на инспекторат, община и МВР. Те минават и лепят т. нар. стикери, които уведомяват собственика в тримесечен срок да премести колата. Ако това не стане, общината разкомплектова и предава колата на вторични суровини.

В интерес на собственика е обаче това да го направи той, защото ще получи пари от пункта за вторични суровини. В противен случай всички разходи, направени от общината, са за негова сметка, която възлиза на около 300-500 лева.

Отнемат регистрацията, ако не минеш технически преглед >>