Вдигането на скоростта е само част от Генералния план за организация на движението в града, който ще се разглежда в градския парламент идната седмица, пише "Стандарт".

За сметка на това пък разрешената скорост по вътрешнокварталните улици ще бъде намалена, но още не е ясно с колко.

В момента разрешената скорост по Цариградско шосе започва от 50 и стига до 80 км/ч. Експертите предлагат скоростта да се повиши на 70 и 90 км/ч., като по-високата скорост ще бъде разрешена в частта на булеварда след детелината на Четвърти километър.

По бул. "България" сега може да се кара до 70 км/ч, като заложеното повишение за там е с 10 км/ч.
По Околовръстното шосе пък скоростта на колите ще е до 90 км в час, вместо сегашните 80 км. Вдигане с 10 км/ч ще има и за бул. "Брюксел", където сега ограничението е 70 км/ч.

Най-голямо повишение на скоростта - с 20 км/ч., се предвижда за булевардите "Владимир Вазов" и "Ботевградско шосе", където сега ограничението е 50 км/ч. С предложените увеличения експертите са изчислили, че ще се намали времето за пътуване по натоварените участъци с от 30 до 50%.

Два пъти по-бързо ще се минава по Южната дъга на Околовръстното. Според предварителните изчисления това означава, че за да се мине оттам, ще са нужни едва 3,2 минути. За да се пропътува "Цариградско шосе" пък ще трябват 9,4 минути, а по "Ботевградско" - 6,3 минути.

Експертите подчертават, че увеличението на скоростта няма да увеличи катастрофите по тези трасета. След задълбочени изследвания специалистите установили, че шофьорите, които карат с много по-ниска скорост от действителната безопасна, имат по-голям риск да претърпят инцидент.

Столичната община обмисля и поставянето на електронни информационни табла, които да показват на шофьорите в столицата с каква скорост да карат, за да стигнат до кръстовището, когато светофарът свети зелено.
"Например, ако на Орлов мост е започнало да се образува задръстване, таблото ще покаже 40 км/ч. Така водачите ще стигнат малко по-бавно, но пък няма да чакат на кръстовището”, обясни пред „Монитор” зам.-кметът по транспорта на Столичната община Любомир Христов. Скоростта обаче вероятно ще бъде само препоръчителна, а не - задължителна.