Причината е недостатъчното място на островната държава град и планираните инвестиции за милиарди долари в градски транспорт, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Сингапурските транспортни власти обявиха, че слагат край на разрешения растеж на броя на автомобилите в държавата град, т.е растежът ще бъде нулев спрямо 0,25 процента годишно за коли и мотоциклети. Решението ще бъде преразгледано през 2020 година.

Сингапур контролира много строго увеличението на броя на автомобилите на своя територия чрез определянето на годишен растеж и чрез система за кандидатстване за право на притежаване и използване на автомобил за определен брой години.

Островната държава е една от най-гъсто населените и има добре развита мрежа на градския транспорт.

Около 12 процента от територията на Сингапур е заета от пътища, според транспортните власти.

В града-държава, чието население нарасна с 40 процента от 2000 година и достигна 5,6 милиона, има над 600 000 автомобила - частни и давани под наем. В бройката влизат и автомобилите, използвани за извършване на услугите като Граб (Grab) и Юбър (Uber).

Кола от среден клас в Сингапур обикновено струва четири пъти повече, отколкото в САЩ. До първото тримесечие на 2021 година сингапурските транспортни власти ще запазят растежа на броя на товарните автомобили и автобусите на равнище 0,25 процента годишно.

Градът-държава увеличи железопътната си мрежа с 30 процента и добави нови маршрути и капацитети към автобусната си мрежа. Правителството ще продължи да инвестира 20 милиарда сингапурски долара (14,7 милиарда долара) в нова железопътна инфраструктура, 4 милиарда сингапурски долара в нови, модерни железопътни оперативни активи.

Лондон въвежда нова такса за старите автомобили >>>