Това обяви финансовият министър Владислав Горанов, цитиран от в. "Капитал".

Вариантите предвиждаха компаниите или да изготвят свой модел на отчитане, или да се връща само половината ДДС.

От финансовото министерство са решили да не настояват за ново разрешение от ЕС, а да изчакат да видят как бизнесът ще отчита данъка.

"Подозирахме, че ще откажат, защото това, което искахме, го няма като практика – избор между двата модела. Те казват дерогация подобно на тази, която искате, може, но само ако се прилага един от двата модела. Не може да се даде право на избор дали ще избереш частично приспадане на данъчен кредит или другия модел – да си водиш счетоводство и да преценяваш каква е частта на личното ползване – или едното, или другото", обясни Горанов

Така за превозни средства, за които може да се иска приспадане на ДДС, фирмите ще трябва да водят пътни листи, да делят лични и служебни коли и да решат колко да внесат в бюджета като ДДС от стойността на колата при покупка. Тази опция е по-изгодна за фирми, в които личното ползване на кола почти липсва. За сметка на това в дружествата, където опцията е широко застъпена ще се сблъскат със сериозен данъчен тормоз.

Запитването към Брюксел как да се процедира с данък "Уикенд " за автомобили е изпратено през пролетта.

Идеята на управляващите беше при закупуване на автомобил за 50 хил. лв., вместо да се ползва за него 10 хил. лв. данъчен кредит, да се позволи половината, т.е. 5 хил. лв., без данъчните да се интересуват в каква част от времето колата се кара за лични цели.

Но на голяма част от бизнеса 50% признаване за лично ползване беше неизгодно. За големия бизнес, който ползва автопарка си основно за работа, опция за 50% връщане на ДДС не вършеше работа, но при избор 50/50 нямаше да има нужда да поддържат пътни листове, обясни данъчен консултант, цитиран от вестника.