Продажбите на "Дачия" на френския пазар са се удвоили през първите девет месеца на тази година спрямо същия период на предходната, допълва вестникът, цитиран от БТА.

Според статистическите данни от началото на годината във Франция са продадени близо 81 500 автомобила с марка "Дачия".  Така пазарният дял на автомобилния конструктор "Дачия" е достигнал близо 5%, което означава, че една от 20 коли, продадени във Франция, е модел на "Дачия".

От гамата предлагани модели в момента най-голямо е търсенето за джипа Дъстър, за който французите "стоят на опашка" и по седем месеца, а тези, които не искат да чакат, плащат за Дъстър втора употреба дори повече, отколкото за нов джип, пише вестникът.

В момента "Дачия" има най-голям ръст в продажбите на френския пазар, който в периода януари-септември е отбелязал растеж от близо един процент до 1,7 милиона автомобили.



"Дачия", която стана собственост на "Рено в началото на десетилетието, се счита за една от най-ефективните фабрики на френската компания поради възможността в нея да се произвеждат средно по 60 автомобила модел "Логан" на час . След като придоби мажоритарно влияние в "Дачия", "Рено" въведе в румънската фабрика опита от бизнес отношенията си с японската "Нисан" и индийската "Махиндра" и така превърна румънския завод в една от най-добре отплащащите се инвестиции от гледна точка спестяване на производствени разходи.
Когато преди няколко години френската компания реши да произвежда автомобили с цени, поносими за потребителите от развиващите се икономики, критиците на "Рено" коментираха, че няма смисъл да се инвестира в продажбата на евтини автомобили на развиващите се пазари. Финансовите резултатите на "Дачия" оттогава досега обаче сочат, че дружеството е печелившо и носи все повече приходи за "Рено".