Това заяви инж. Славчев в интервю пред телевизия „Блумбърг“.

„Когато се обединят усилия, гражданската енергия се насочи в правилната посока, когато институциите Столична община, в лицето на кмета г-жа Фандъкова и СОС разбира се, се обединят тогава виждаме, че се създава един работещ модел за решаването на проблемите“, заяви общинският съветник.

На сесията на СОС на 14 септември, той получи отговор на питането си към кмета Йорданка Фандъкова за автогарата пред храм-паметника „Св. Александър Невски“. Седмица по-късно вече има реални шансове до средата на октомври проблемът да се реши и автогарата да бъде премахната.

"За съжаление не успях да получа отговор на зададените от мен 4 въпроса. Не получих нито един конкретен отговор и най-вече на въпроса кой и защо е дал разрешение за паркиране на автобуси пред един от символите на цяла България. След като останах неудовлетворен от отговорите поех ангажимент да вкарам доклад, който да отмени това решение от 2014 г.

След сесията в разговор с г-жа Фандъкова тя пое ангажимента към мен, че съвместно ще вървим към решаването на този проблем. Така че се надявам в рамките на две три седмици действително да бъде той решен и да няма повече автогара пред храм-паметника "Св. Александър Невски".

Нещо, което е много важно и е в контекста на Европейската седмица на мобилността е това, че автогарата пред „Св. Александър Невски“ не отговаря на политиките на Столична община и Столичния общински съвет. В самата програма, която приехме преди по-малко от 2 месеца, за чистотата на въздуха в София, сме заложили ясно политики, които да мотивират гостите на столицата да слязат от личните си автомобили и да използват обществения транспорт. И тук се разминаваме, тъй като виждаме един двоен стандарт към едни автобуси, които се оказаха, че далеч не са само туристически. Моя философия в работата ми като общински съветник и към, която се опитвам да се придържам е, че ако планираме София за коли и трафик ще получим коли и трафик, обаче ако планираме за хората и пространствата ще получим повече пространство за хората. И в контекста на всичко това смятам, че темата с "Александър Невски" съвсем скоро ще има положителен развой.

Нещо много дебело искам да подчертая, че самото допитване, в което се включиха над 1000 души, показва, че когато се обединят усилия, гражданската енергия се насочи в правилната посока, когато институциите Столична община и СОС се обединят тогава виждаме, че се създава един работещ модел за решаването на проблемите. И БПЦ също застана категорично зад това автогарата да бъде премахната", обясни инж. Симеон Славчев.

"На имейла си получих много смислени предложения. Едно от тях беше пространството около „Св. Александър Невски“ да е като площада в Рим, тоест да има едно страхотно място, където всички жители, гости на града да си общуват и да си направят съвсем спокойно и снимка пред катедралата.Това няма да затрудни трафика в столицата, тъй като мястото е такова, че обходни маршрути могат да се намерят. Едно от нашите предложения на ПГ5 и приоритет за предстоящия политически сезон е да се направи една Стратегия за изграждане на общински паркинги. Инж. Славчев призна, че много трудно се постига необходимия баланс в обществото. За съжаление обществото ни е много силно разединено.

"Това е една от моите лични мисии, да върнем единението, защото когато имаме единение тогава постигаме и резултатите и целите си", коментира той.