Те са свързани с пътната безопасност, енергийната ефективност, замърсяването на въздуха и "единно европейско небе" - управлението на въздушното движение, предаде БНР.

България е една от страните, които не обменят информация за нарушенията на правилата за движението по пътищата с останалите държави в ЕС.
Този обмен е задължителен и засяга прояви като шофирането с превишена скорост или в нетрезво състояние.

Съответната директива позволява водачите да бъдат идентифицирани и подвеждани под отговорност там, където са извършвали нарушенията.

Втората процедура, която днес беше придвижена на следващ етап, е свързана с изискванията за енергийната ефективност. Според тях до 2020 г. всяка страна трябва да постигне определени икономии чрез целенасочени политики за енергийна ефективност в домакинствата, промишлеността и транспорта.

България не е представила информация какво е предприела в тази посока.

Нивата на серен диоксид в околната среда са третата процедура, по която получаваме последно предупреждение. Комисията настоява България да намали излагането на гражданите на този риск, който е особено висок в източната част на страната.

Последната наказателна процедура е заради неприлагане на правилата за санкции за авиокомпании, които нарушават европейските норми за управление на въздушното движение.

И по четирите случая страната ни има двумесечен срок за реакция, иначе рискува дела в Европейския съд.