Трите колесника не са се отворили, съобщиха от правителствената информационна служба.

Самолетът кръжеше известно време над летище Варна, защото трябваше да бъде изразходено цялото гориво за да кацне.

Кацнахме преди малко. В самото начало на полета дойде командирът и каза, че имаме проблем, обясни пресдиректорът на правителството Севдалина Арнаудова. Тя поясни, че командирът е съобщил, че и трите колесника не са се прибрали и полетът не може да продължи.

Арнаудова добави, че е било необходимо да бъде изгорено горивото. "Кръжахме над 10- 15 минути над морето, изхабихме горивото и аварийно кацнахме с един изправен колесник на летището във Варна", каза още тя.

Според Ивайло Московски, явно проблемът е в електрониката на самолета, останал след последния ремонт.

„По процедура сме длъжни да се върнем на най-близкото летище, тоест Варна”, допълни още Московски. „Всички пасажери са добре, няма пострадали”, допълни той.

„Моето мнение е, че следващият сервиз трябва да е директно при производителя, защото явно не може да се открие къде точно стават тези проблеми", допълни още Московски.

Премиерът ще лети с друг самолет и се очаква в 21.30 часа да кацне в София, каза кметът на Пловдив Иван Тотев по повод невъзможността на Бойко Борисов да присъства на откриването на многофункционалнa спортна зала "Колодрума".

"Очаква се Бойко Борисов да дойде в Пловдив във вторник и тогава да посети новата зала и да види новите фонтани", каза още кметът на Пловдив.

Днес Борисов бе на посещение във Варна на среща с младежката организация на ГЕРБ, където коментира проблема с бежанците.

Това е пореден инцидент с правителствения самолет.

През февруари авария беляза полетът на премиера Бойко Борисов към Брюксел.
Самолетът "Фалкон" принудително кацнал на летище София заради технически проблем 4 минути след излитането си. Машината кръжила около час във въздуха над София заради технически проблем с колесника. Борисов пристигнал в Брюксел в ранните часове на нощта с резервния правителствен самолет Еърбъс А31.

На 15 април 2015 г. правителственият "Фалкон" бе на ремонт в Швейцария.

Това е трето проявяване на дефект, трябва да се вземат мерки да се предотврати четвърти такъв, коментира кап. Пенчо Пенчев, ръководител на правителствения Авиоотряд 28 в периода 2009-2013 г.

„Не е нормално, случая се повтаря за втори път с пътници”, добави той. Кап. Пенчев поясни, че въпроса е, че такъв случай се повтаря, което не е приятно. Той уточни, че мерките, които са се взели навремето, явно се оказват неефективни. „Според мен заводът-производител трябва да има натрупана информация, този тип самолет лети от доста време. Те би трябвало да подскажат какво и къде не е наред”, обясни той.

Кап. Пенчев изтъкна, че е нормално в такава ситуация Авиоотрядът да се обърне към завода-производител и фирмата, с която има договор за техническа поддръжка, така че да получат съответната методологическа и техническа помощ. „Самият самолет сам по себе и един от най-добрите в света, много е надежден, няма опасност за пътниците, тъй като колесника е в спуснато положение.