Това заяви пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. 

Според него, ако се форсират нещата, през 2019 година може да стартираме реалното строителство.
"Ако приключим до 2022 година, няма да загубим европейско финансиране. Трябва да спазим този срок”, каза още Нанков.

„В началото на 2019 година трябва да имаме избран изпълнител и строително разрешение, за да започне строителството”, уточни той.

По думите на министъра по данни на Световната банка на годишна база дефицитът за адекватна поддръжка на съществуващата пътна инфраструктура е 600-700 милиона евро. Именно затова не могат да се ремонтират всички второкласни и третокласни пътища.

„Има голямо лоби против внедряването на тол таксите, въпреки че това е един справедлив модел”, оплака се министърът. Според него националният интерес е свързан с внедряването на тол таксите.

По груба сметка с около половин милиард лева ще се повишат постъпленията в Агенция „Пътна инфраструктура” след въвеждането на тол таксите. Това е колкото да се изгради лота на Кресненското дефиле или ремонт на близо 1200 км пътища. Въвеждането им обаче изисква поне 2 г. време, каза още Нанков.

За обикновените автомобили ще има електронни винетки.

Относно разследванията на прокуратурата в АПИ Нанков изрази увереност, че бившият и шеф Лазар Лазаров не е извършил нищо незаконно. Той го определи като много добър специалист, но не искал да навлиза в подробности, за да не повлияе на разследването.