По прогноза на Федерацията на търговията на дребно в САЩ тази година поне един коледен подарък ще върнат в магазина около 40 процента от жителите на страната, чието население е над 320 милиона души, предаде ТАСС, цитирана от БТА.

Замяната или връщането на покупки в американските магазини става лесно и не са нужни обяснения. Достатъчно е клиентът да каже, че покупката не му е харесала.

Единственото условие е да се представи бележка, доказваща, че стоката е купена от същия магазин. При наличие на касова бележка парите се връщат в брой или по банкова карта.

Ако бележката не е запазена, магазините обикновено дават "стоков кредит" - правото да се вземе друга стока на същата стойност или с доплащане.

В много магазини в САЩ купувачът освен касова бележка може да поиска и "подаръчна бележка". На нея не се посочва цената на стоката, но тя помага при необходимост подаръкът да се замени или върне в магазина.

Статистиката сочи, че американците три пъти по-често връщат стоки, купени чрез интернет, отколкото стоки, купени в магазини.

В САЩ най-трудно се връща електроника и битова техника. Моделите бързо остаряват и магазините обикновено приемат обратно стоката не повече от 30 дни след покупката й.

Въпреки че Коледа отмина, в почти всички магазини в САЩ продължават коледните разпродажби, като на места намаленията са до 70 процента.

Стратегията на магазините е, че хората, дошли да върнат или заменят стоки, които не са им харесали, ще бъдат привлечени от големите намаления и едва ли ще си тръгнат с празни ръце, отбелязва ТАСС.