Оспорваният германски план за таксуване на шофьорите, използващи високоскоростната автомагистрална система, преодоля ключово препятствие днес, предаде ДПА.

Законопроектът, приет от Бундесрата, представляващ 16-те германски провинции, е резултат от компромис с Европейската комисия, след като ЕС заплаши Германия със съд, ако таксата за чужденци не бъде направена по-справедлива, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Германските шофьори ще бъдат компенсирани за плащането на тази такса (т.нар. тол такса) чрез данъците за автомобилите си, а чужденците ще имат възможност да си купуват и краткосрочни винетки.

"За първи път всеки, който използва нашите пътища, също ще участва във финансирането им", заяви министърът на транспорта Александър Добринт.

Чужденци, преминаващи през страната, ще плащат само за магистрали. Те могат да избират между винетки за 10 дни, два месеца и една година.

Цените зависят от отделянето на вредни емисии от модела автомобили и варират между 2,50 и 130 евро.

Най-малко плащат най-новите модели автомобили. Електрическите коли, автомобилите, карани от инвалиди, и бусове и камиони между 3,5 и 7,5 тона са освободени от такси.

Винетките ще се купуват онлайн и полицията ще проверява наличието им електронно по номера на автомобила.

Ще има обаче и каси по границите, на които таксата може да се плати в брой.

Австрия ще заведе съдебен иск за отмяна на пътните такси в Германия, заяви австрийският министър на транспорта Йорг Лайхтфрид.

Според Виена въвеждането на винетки е дискриминационно и не съответства на европейското законодателство.

"Виена обаче ще трябва да изчака, преди да сезира Съда на ЕС, докато Еврокомисията приключи официално процедурите срещу Германия за евентуално нарушаване на европейското законодателство", уточни министърът.