Новата такса (винетен стикер) цели да осигури постъпления за поддръжката на транспортната инфраструктура, която е изхабена от милионите чужди автомобили, преминаващи по нея, предаде Ройтерс, като се позова на мотивите, цитирана от БТА.

Таксата е за преминаване по магистрали и влиза в сила през 2016 г.

Шофьорите ще плащат различни суми в зависимост от използваното гориво, мощността на двигателя и до каква степен колата отговаря на екологичните стандарти.

Чуждите шофьори ще могат да плащат 10-дневна винетка срещу 10 евро или двумесечна винетка за 22 евро.

Винетка ще може да се купува по интернет (чрез регистриране на номерата на колата) или на терминали, които ще бъдат монтирани на бензиностанциите в близост до границата.

Очаква се приходите да са от 3,7 милиарда евро.

Кой за какво ще плаща

Притежателите на автомобили, които не са регистрирани в Германия, са освободени по силата на закона от данъка върху федералните пътища. За тях таксата се прилага само за магистрали.

На практика ще плащат само чужденците. Въпреки че германците трябва да плащат таксата под формата на задължителната годишна винетка за леки и лекотоварни автомобили до 3,5 тона, както и за каравани и кемпери. Тези разходи обаче ще бъдат възстановени в пълен размер от германския пътен данък.
 
Ако Брюксел обаче сметне, че налогът дискриминира чуждите водачи на превозни средства, то таксата може да бъде отменена, коментира Ройтерс.

Според министъра на транспорта Александър Добринт е справедливо чуждите шофьори да плащат такъв пътен налог. Той добави, че е несправедливо чуждите водачи на превози средства да пътуват свободно по германските магистрали, докато германските шофьори са принудени да плащат пътни такси в съседни страни като Австрия, Швейцария и Франция.