Мярката е силно оспорвана, тъй като се твърди, че тя е несправедливо насочена към чужденците и може да наруши европейското законодателство.

Германските шофьори също ще плащат таксата, но тя ще бъде компенсирана чрез съответно намаляване на автомобилния данък.

Чуждестранните шофьори  ще могат да плащат краткосрочни такси между 5 и 30 евро за период от 10 дни до 2 месеца.

Мярката бе предложена от министъра на транспорта Александър Добринт и неговата партия Християнсоциален съюз (ХСС), въпреки че по-голямата консервативна сила - Християндемократическият съюз (ХДС) на Ангела Меркел и коалиционният партньор Германска социалдемократическа партия (ГСДП) дълго време бяха скептични.

Меркел и ГСДП се съгласиха с проекта, при условие, че таксата отговаря на европейското законодателство, забраняващо дискриминацията срещу чуждестранни граждани.

Според Добринт новата такса ще носи в държавната хазна около 500 млн. евро годишно, които ще бъдат инвестирани в транспортна инфраструктура.

ХСС отдавна настоява чуждестранните шофьори да плащат магистрални такси, тъй като според партията не е справедливо чужденците да пътуват безплатно по германските пътища, докато германците трябва да плащат магистрални такси в съседни страни като Австрия, Швейцария и Франция.

Законът ще бъде разгледан от Съда на Европейския съюз.

През Германия минава трафикът в направление "Север-Юг" от Скандинавия до Италия, както и в направление "Изток-Запад" от Франция към Полша.
Камионите вече плащат такси на изминат километър, допълва ДПА.