Малко по-рано органите на реда съобщиха за 11 жертви. Полицейски говорител обаче уточни тази сутрин, че са били намерени 10 загинали.

Челният сблъсък между два пътнически влака, който стана вчера на завой с лоша видимост, е причинен от човешка грешка според първоначалния извод на разследващите. Те проучват и системата, която автоматично спира влаковете за избягване на сблъсък.

Претърсването на отломките за още тела е прекратено, тъй като вече няма хора, които се водят в неизвестност. 81 души са били ранени при влаковата катастрофа. 18 от тях са получили сериозни наранявания.

Железопътната катастрофа
стана близо до баварския град Бад Айблинг вчера рано сутринта. Два влака, превозващи общо 150 души, се сблъскали челно на коловоз. Катастрофата станала на завой, след като системата за автоматично спиране на железопътните композиции, ако се окажат на една и съща линия, очевидно не е проработила.

Заради завоя и поради факта, че теренът е горист, машинистите не са имали видимост преди катастрофата.

Анализират се намерените две черни кутии от влаковете. Трета все още не е открита сред отломките. Компанията "Дойче бан" съобщи, че изпраща два крана, които днес да започнат да ги разчистват.

Вижте снимки >>>

Германският железопътен оператор "Дойче бан" заяви вчера, че системите за безопасност на въпросната жп отсечка са били проверени съвсем скоро, миналата седмица.

Транспортният министър Александър Добринт обаче допусна, че системата, която е разработена така, че автоматично да спира влаковете, в случай че композиции се окажат на един и същ коловоз, не е сработила, както трябва, предаде Асошиейтед прес. Той обаче каза, че все още е твърде рано да се правят заключения.

"Мястото се намира на завой, трябва да приемем, че машинистите не са имали визуален контакт и са се ударили един друг, без да спират", заяви Добринт пред репортери в Бад Айблинг, недалеч от местопроизшествието.

Той добави, че на тази отсечка по принцип е възможно да бъде развита скорост до 100 км/ч.