Поне двама души още се издирват, съобщи говорител на местната полиция пред Франс прес.

Загинали са двамата машинисти, двамата кондуктори и шестима пътници.

Полицията направи корекция на броя на ранените. По-рано бе съобщено за над 150 пострадали, сега броят им бе уточнен на 81. Десет от тях са в критично състояние, осем са сериозно контузени. Останалите 63 са се отървали с леки наранявания.

Влаковете са се ударили по една и съща линия между гарите Розенхайм и Холцкирхен малко преди 7 ч. местно време днес. Сблъсъкът е станал в района на град Бад Айблинг на около 60 км от Мюнхен.

Говорителят на германската полиция Щефан Зонтаг каза, че това е най-голямата железопътна катастрофа от години насам в този регион на Германия.

Някои от пътниците са били заклещени във влаковете. На мястото има много лекари от Бърза помощ, линейки и хеликоптери. Спасителни екипи се опитват да извадят хората, намиращи се във влаковете.  Над мястото на трагедията кръжат осем спасителни хеликоптера.
 
Говорителят на баварската полиция Матиас Кнот поясни, че районът, в който са се блъснали челно двата влака, е близо до река Мангфал. Местността е труднодостъпна и хълмиста.

Хората, изваждани от влаковете, са прехвърляни през реката от другата страна, където ги очакват линейки, добави говорителят.

В резултат на удара и двата влака са частично дерайлирали и са се вклинили един в друг.
Заради празничния период на карнавалите в Бавария във влаковете в толкова ранен час е имало по-малко от обичайното пътници, пътуващи за работните си места.
Линията се използва от хора, отиващи на работа в Мюнхен. По това време е имало обикновено и много деца във влаковете, но тази седмица и учениците са в зимна ваканция.

АП съобщава, че става дума за "Байерише оберландбан", а линията, по която се движели влаковете, се наричала Маридиан.
Пътищата, водещи към зоната, са затворени.

Германските власти водят разследване за причините за сблъсъка на двата пътнически влака, но версията за терористичен акт не се разглежда.

Германският транспортен министър Александър Добринд поясни, че германските железници използват специална система, която автоматично предотвратява челни сблъсъци, като спира влака, ако машинистът пренебрегне съответния сигнал. Той отбеляза, че до момента са открити две от трите черни кутии на влаковете, но подчерта, че все още е рано да се каже каква е причината за тежкия инцидент.