"В момента по-скоро се преработват част от учебниците за началния курс, донякъде във връзка с обществената дискусия за „бисери” в учебниците, лошо качество на текстовете и т.н. Съвсем нови учебници няма да има, съответно няма и толкова много нови помагала, свързани с учебниците, а по-скоро преработка и доработка на съществуващите, каза Веселин Тодоров пред "Фокус".

При учебната литература много от новите заглавия зависят от това доколко Министерството на образованието обявява конкурси за нови учебници. Причина да няма нови учебници е, че няма промяна в учебните програми и ново учебно съдържание, обясни издателят.

"Децата учат това, което е заложено преди години, и даже за нас, издателите, изглежда малко странно, че вече доста време не се правят конкурси за нови учебници, тоест не се променя нищо в учебните програми. Има много предмети, в които 7-8 години са твърде дълъг период да не се подновява съдържанието, но това е административен процес по-скоро и не е въпрос на решение на издателите", каза още председателят на асоциацията.

Още в края на 2009 година просветният министър Сергей Игнатов заяви, че ще прочете всички учебници, защото има много оплаквания от учениците и родителите, че те са написани неразбираемо.
Година преди това бяха открити и шокиращи грешки в учебници, в които пише, че Васил Левски е обесен не на 19, а на 18 февруари, а Христо Ботев е загинал на 1, а не на 2 юни.

През май тази година министърът призна, че учебниците са неразбираеми.
"Учебниците трябва да се пишат от учители, а представителите на академичните среди да се ползват само като рецензенти, защото сегашните учебници са написани нечовеколюбиво, егоцентрично, в академичен дух, който не е разбираем за децата и младежите", коментира той.
Тогава Игнатов изтъкна, че според него при писането на учебниците трябва да се тръгва от елементарното, от основните понятия и над това да се гради.