Това съобщава украинският вестник "Комерсант", като се позовава на министерството на външните работи, предаде БТА.

Единият от двигателите на самолета Ан-26*, който изпълнявал вътрешен полет до столицата Либървил, отказал и командирът на полета - българин, чието име не е посочено, взел решение да приводни летателния апарат, за да не се разбие в жилищен квартал на града.

Никой от четиримата души на борда не е загинал, предаде Франс прес, като се позова на комюнике на габонския министър на транспорта.

Българският пилот, останалите двама членове на екипажа - украинци, както и единственият пътник - местен пожарникар, са настанени в болница. Мъжете имат многобройни травми - по главата, ръцете и други части от тялото, но състоянието им не предизвиква безпокойство.

Самолетът паднал сутринта в понеделник в плитките крайбрежни води на Атлантическия океан край Габон - екваториална държава в западната централна част на Африка. Той не потънал напълно, тъй като злополуката станала по време на отлив.
Машината все още не е извадена, като е със забита в плитчините предна част, предаде Асошиейтед прес. Агенцията отбелязва, че летателният апарат е паднал в непосредствена близост от брега, близо до гимназия.

Самолетът получил разрешение за кацане в Либървил, когато пилотът съобщил за хидравличен проблем, съобщи още АП, като се позова на министерството на транспорта на Габон.

Властите в африканската държава забраниха полетите на самолети Ан (Антонов 12,24 и 26) до ново нареждане.
Властите в Конго забраниха транспортирането на пътници от тези самолети, които са съветско производство, след няколко злополуки.
Франс прес уточнява, че летателният апарат е бил нает от компания подизпълнител на Ди Ейч Ел.

*Ан-26 e военно-транспортен самолет, разработен в КБ Антонов. Той се явява модификация на изходния модел Ан-24Т. Благодарение на голямата си ширина на товарния люк (2,4 m) и специална товарна рампа е възможно удобното товарене, както от земята, така и от товарен автомобил, което значително ускорява и облекчава товаро-разтоварните работи.
Аеродинамичната схема по която е построен Ан-26 е — високоплан (горноплощник) с еднокилево оперение, опашен товарен люк и с два турбовитлови двигателя (Ан-24ВТ). Разполага и с един допълнителен реактивен двигател (Ру-19-А300), поставен в дясната гондола на основния двигател.