За това предупреди председателят на Браншова камара “Пътища” Румен Йовчев. "Проблемите са много. Коловозите по пътното платно на лот 1 от магистрала „Тракия, ерозията на насипите около него и перспективата част от пътя, който преминава през оризища да потъне, са три примера, при които едно уж по-евтино строителство може да се окаже по-скъпо в близко бъдеще, коментира Румен Йовчев пред “Фокус”.
Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

Лот 1 на магистрала „Тракия” е участъкът от Плодовитово – Чирпан - Стара Загора. Първата половина до Чирпан беше въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина – през октомври 2007 г.

По думите на шефа на браншовата камара насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени.
Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора, който преминава през оризища да започне да потъва.
Затова според инж. Йовчев не е виновен изпълнителят на строителството “Трейс Груп”, а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.

"От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция “Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание", обясни шефът на Браншовата камара. Според него по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабуните ще станат над 1 сантиметър и ще се наложи ремонт. „Строителят подсказваше на възложителя чрез резидент-инженерския екип, че ще се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина трябваше да бъде намалено количеството на битума. Но това предложение не беше прието", обясни Йовчев.

По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев било отменено и озеленяването на трасето. "Казваше: Дядо Господ си знае работата и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата”, посочи инж. Йовчев.

Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите. Според Йовчев поне 50% е вероятността в последната част на магистралата – преди Стара Загора, където пътят минава през оризищата, да “потънат” поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.
“И липсва канал от високата част на терена – имаш канал в ниската част, а във високата – нямаш. Така всичката вода от въпросните оризища минава през тялото на магистралата, за да отиде в отводнителния канал. Това е антитехническо решение. Това не струва два лева, но поради това, че не се изпълни, може да струва 10 милиона евро. Ако се наложи на 5 км да повторим магистралата – тя струва 2 милиона евро на километър”, коментира инж. Румен Йовчев.

„Затова аз казвам, че не са много добри ниските цени, защото и следващите участъци на магистралата минават през оризища, и там трябва да се вземат допълнителни мерки, за да не се случват такива случки. Нещо, което е направено по този начин, за съжаление се превръща в база за сравнение. Като сме построили един участък за 2 млн. евро на километър, искаме всичко да строим по за два милиона, но не е така”, добави той.

Преди ден бе направена първа копка на лот 3 от автомагистрала "Тракия".