От общо 320 локомотива, които са в движение, за около 300 няма документ, че са безопасни, пише вестник "Труд". Половината вагони също са без сертификат. От Министерството на транспорта потвърдиха информацията.

Оказва се, че от общо около 5000 товарни вагона в БДЖ едва 1300 са със сертификат за безопасност. При пътническите превози в момента в движение са 430 вагона. От тях обаче само 230 имат сертификат.

В началото на март министърът на транспорта Александър Цветков обяви, че вътрешната проверка в БДЖ е констатирала огромни нарушения. Държавната компания е почти във финансов колапс, въпреки това ръководството й не си е потърсило 35 милиона лева ДДС от държавата. Прокуратурата пък повдигна обвинения срещу бившия директор на дружеството Христо Монов за неизгодната покупка на до 30 спални вагона, произведени в периода 1967 г. – 1973 г. и рециклирани през 1997 г. – 2000 г. Някои от тях не са били в експлоатация. Голяма част от вагоните са получени и приети без пълна техническа документация.

Парите през 2010 г. ще стигнат за заплати и за поддържане на системата, но няма да има за нови вагони, за нови локомотиви и по никакъв начин няма да можем да обновим системата, подчерта още в края на миналата година изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.