Теренът, който доскоро наподобяваше лунен пейзаж, сега не може да се познае, съобщава в. "Труд". На площ от 365 декара са оформени два километра пешеходни алеи, амфитеатър, езеро, помпена станция. Но пък няма нито едно кошче за боклук, пепелник или пейка...
“Наистина това си е пропуск и съвсем скоро ще го отстраним. Няма да струва много”, обеща директорът на летището Пламен Станчев.
В благоустроената зона до новия терминал няма да може да се влиза с автомобили. Засега в района няма да има “капанчета”, но това може и да се промени, след като бъде открита метростанцията на летището. За нея е отреден теренът между зоната за отдих и покрития паркинг на аерогарата.
Новият парк е подходящ за театрални представления, както и за изложби на открито. Именно от това летище София се надява да покрие част от издръжката на съоръжението.
Ландшафтното преустройство на терена досега е глътнало 7 037 557 лева за проектиране и строителство и още 122 000 лв. за консултантски услуги и надзор по проекта. Средствата са от Кохезионния фонд, програма ИСПА и от държавния бюджет. Изпълнителят на проекта е “Пътища и мостове”-Варна.
В района на езерцето са запазени флората и фауната. Там гнездят три вида патици и колонията им е над 30, без да се брои тазгодишното поколение. На целия терен има поливни съоръжения.
Мощна помпена станция пък осигурява постоянно ниво на водата в езерото, така че да не застрашава от наводнение новия терминал.
Австрийската компания “Щрабаг” все още не е внесла преработен проект за ремонт на козирката на Терминал 2 на летище София и изобщо не е ясно кога ще бъде поправена. При буря през декември м. г. от фасадата на аерогарата се откъртиха 20 кв. м ламарини и по чудо не затриха някои от пътниците.
Изпратили сме писмо до “Щрабаг” и те ни уверяват, че ще ремонтират фасадата във възможно най-кратките срокове, каза транспортният министър Петър Мутафчиев.
Заради аварията ще трябва да бъде подменена цялата козирка, обясниха от летището. Прогнозната стойност на ремонта е около 350 000 лева и не е проблем да бъде осигурена от аерогарата. Според договора с “Щрабаг” обаче повредата се покрива от гаранционните условия и трябва да се покрие от строителната компания.