Това заяви топ мениджър на германския концерн днес, предаде Ройтерс.

Бе Ем Ве допълни, че ще удвои флотилията си от самоуправляващи се коли в изпитателен режим до около 80 тази година.

Оценката ни за технологиите за автономно движение остава непроменена въпреки инцидента, каза Клаус Фрьолих, член на съвета на компанията, отговарящ за изследователската и развойната дейност.
Пътят към самоуправляващите се автомобили е дълъг, подчерта той.

Автономните коли на Бе Ем Ве ще преминат изпитателен режим, равняващ се на 250 милиона пропътувани километра. От тях 20 милиона километра ще бъдат по истински пътища, а огромен супер компютър ще симулира пътни сценарии за виртуални изпитания на 230 милиона километра, уточни Фрьолих.

Самоуправляващите се коли ще се появят по-скоро, ако градовете отделят специални ленти в оградени зони, допълни той.

Бе Ем Ве планира да пусне своите автономни коли през 2021 година.
В края на миналата седмица пешеходка загина, след като бе блъсната от самоуправляващ се автомобил на Юбър в град Темпи, в югозападния американски щат Аризона.

Полицията е проучила видеозаписи, от които е станало ясно, че пешеходката е изскочила пред колата напълно неочаквано. Властите са заключили, че дори за шофьор би било сложно да избегне фаталния удар.

След инцидента Юбър обяви, че спира временно тестовете на самоуправляващи се автомобили в Темпи, Питсбърг, Сан Франциско и Торонто и че сътрудничи на властите.

Това е първият смъртен случай, причинен от самоуправляващ се автомобил, допълва Ройтерс.